صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اخبار

تأمین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین داخل محدوده شهرها برای ساخت مسکن
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از تأمین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در داخل محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن خبر داد. تقی رضایی اظهار کرد: تاکنون زمین مورد نیاز برای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در داخل محدوده شهرها تأمین شده که معادل ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار است.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن درباره مابقی اراضی خاطرنشان کرد: زمین‌هایی در راستای قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده که یا باید الحاق شود یا تعییر کاربری پیدا کند یا از دستگاه‌های دولتی گرفته شود یا با مالکین بخش خصوصی و نیروهای مسلح توافق شود. رضایی افزود: طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر اخذ اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی، ۱۰ هزار هکتار شناسایی شده و اسناد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار آن منتقل شده است. وی ادامه داد: از این میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز از دستور کار خارج شده و حدود ۳ هزار هکتار باقی‌ مانده که در حال پیگیری برای اخذ و انتقال سند است.


رشد ۳ برابری طول شبکه حمل و نقل
معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری ۴۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی از دهه مبارک فجر تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت:‌ با افزایش طول شبکه حمل و نقل کشور از ۵۲ هزار کیلومتر پیش از انقلاب اسلامی به ۱۵۰هزار کیلومتر در حال حاضر، شاهد رشد سه برابری احداث انواع راه‌ها بعد از انقلاب اسلامی در کشور هستیم.
خیرالله خادمی گفت: این مسیرهای بزرگراهی در ۱۳ استان کشور به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان با تمرکز بر تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال به کریدورهای بین‌المللی، توسعه مناطق محروم و رفع گلوگاه‌های ترافیکی احداث شده است.


افتتاح ۵۲ پروژه توسط شرکت بازآفرینی شهری
معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح و بهره‌برداری ۵۲ پروژه زیربنایی، روبنایی و فضای شهری در ایام‌الله دهه فجر انقلاب خبر داد.
«محمد آیینی» گفت: این پروژه‌ها شامل ۱۹ پروژه خدمات روبنایی، چهار مدرسه، سه درمانگاه، شش کتابخانه، پنج ورزشگاه و یک کلانتری با زیر بنای ۱۸ هزار و ۵۹۶ متر مربع است.


آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای اسفند از امروز
شرکت راه‌آهن اعلام کرد، پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا ۲۲ اسفند، از روز چهارشنبه ۱۲ بهمن آغاز می‌شود. همچنین پیش‌فروش بلیت توسط فروشندگان غیرحضوری (سایت‌های مجاز)، از ساعت ۱۷ همان روز (چهارشنبه) انجام‌ خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی