صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۹

اخبار

ثبت سفارش واردات چای متوقف شد

مدیرعامل انجمن چای و دمنوش ایران گفت: از یک ماه گذشته تمدید ثبت سفارش و ثبت سفارش جدیدی برای واردات چای انجام نمی‌شود تا وضعیت اختصاص ارز نیمایی به آن مشخص شود. احمدرضا بخشی مدیرعامل انجمن چای و دمنوش ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حدود یک ماه است که وزارت جهاد کشاورزی تمدید و ثبت سفارش جدید برای واردات چای انجام نمی‌دهد. وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت چای برای دریافت ارز نیمایی یا آزاد تعیین تکلیف نشده است، بانک مرکزی ارزی اختصاص نمی‌دهد که این امر می‌تواند تعادل بازار چای در کشور را برهم بزند.

 عرضه هر کیلو تخم مرغ ۲۰ درصد کمتر از نرخ مصوب

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: هم اکنون هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری به دلیل مازاد تولید، ۲۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.
حمیدرضا کاشانی  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان است که کماکان ۲۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود. به گفته او، با واگذاری امر تنظیم بازار به بخش خصوصی، روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن تخم مرغ صادر می‌شود، اما به دلیل مازاد تولید به قیمت مصوب نرسیدیم. رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که طی ۱۰ روز آینده، تخم مرغ درب مرغداری به نرخ مصوب برسد.
او تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: براساس آمار روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ در کشور مصرف می‌شود و مابقی مازاد بر نیاز داخل است.

جستجو
آرشیو تاریخی