صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

دیگه چه خبر؟

 

المیادین در خبری مدعی شد
حمله به محموله غذایی ایرانی در مرز بوکمال

 خبر اول اینکه، یک شبکه لبنانی به نقل از منابعی ادعا کرد که یک‌سری کامیون‌ ایرانی حامل مواد غذایی یکشنبه شب در مرزهای سوریه مورد حمله قرار گرفتند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین به نقل از این منابع خود گفت که 3 کامیون ایرانی حامل آرد و برنج در مرزهای سوریه مورد حمله قرار گرفتند. این منابع اعلام کردند که کامیون‌ها از مرزهای عراق وارد خاک سوریه شده‌اند. بنا به اعلام المیادین، این حمله خسارت مالی داشته اما خسارت جانی به دنبال نداشته است. آنها همچنین تأکید کردند که کاروان ایرانی حامل هیچ‌گونه اسلحه‌ای نبوده و به‌طور رسمی از مرز البوکمال عبور کرده است. از سوی دیگر، منابع خبری سوری اعلام کردند که شامگاه یکشنبه یک کاروان خودرویی متعلق به «گروه‌های مقاومت عراقی» نیز هنگام ورود به خاک سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفته است. منابع سوری می‌گویند که این کاروان متشکل از 25 کامیون بوده که از عراق راهی سوریه شده و در نقطه مرزی و هنگام ورود به خاک سوریه هدف حمله قرار گرفته است. برخی منابع، پهپادهای امریکایی را عامل این حمله اعلام کرده‌اند و برخی نیز آن را به رژیم صهیونیستی ربط می‌دهند. تاکنون موضعگیری رسمی در این خصوص اتخاذ نشده است و گفته می‌شود که به دلیل استفاده هواگردهای مهاجم از موشک‌های اخطار قبل از هدف قرار دادن کاروان، این حمله تلفات انسانی بر جای نگذاشته است.همچنین یک مقام آگاه به ایرنا گفت: بر اثر حمله پهپادهای متجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی البوکمال سه کامیون آسیب دیدند، اما این حمله هیچ کشته‌ای نداشته و فقط یک راننده سوری زخمی شده است. این مقام آگاه نیاز منطقه به پدافند هوایی را ضروری دانست و اعلام کرد، اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که فعلاً رسانه‌ای نمی‌شود، اما صهیونیست‌ها پیامد این اقدام تجاوزکارانه خود را بزودی خواهند دید.
وی با تکذیب خبر برخی رسانه‌های عربی که به نقل از دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه مدعی شده‌اند که این کامیون‌ها حامل سلاح بوده و چند ایرانی نیز در اثر این تجاوز پهپادی به شهادت رسیده‌اند، گفت: برخی رسانه‌های عربی که عملاً در خدمت صهیونیسم جهانی هستند، فقط اقدام به دروغ‌پردازی در بسیاری از زمینه‌ها می‌کنند که اعلام شهادت چند نیروی ایرانی در حملات پهپادی و کامیون‌های حامل سلاح نیز در همین راستا است.

بازداشت مشاور مولوی عبدالحمید

 خبر دیگر اینکه، عبدالمجید مرادزهی که رسانه‌های بیگانه او را «مشاور و از اعضای دفتر» مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان معرفی کردند، بازداشت شد. مرادزهی که اخیراً با رسانه‌های وابسته به سرویس‌های خارجی از جمله رادیو فردا (وابسته به CIA) ارتباط گرفته و طی گفت‌و‌گویی علیه مقامات کشور سخنانی را مطرح کرده بود، روز گذشته از سوی مراجع امنیتی بازداشت شد. خبر بازداشت وی از سوی رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده است.
حمایت از بهائیت، تخطئه حقوق مردم فلسطین در راستای سیاست‌های صهیونیست‌ها، مخالفت با مجازات قاتلان شهدای امنیت از جمله شهیدان عجمیان و علی‌وردی و بی‌گناه نامیدن آنها، حمایت از عناصر مسلح در حمله به فرمانداری خاش و... از جمله نقطه‌نظرات مطرح شده از سوی خطیب مسجد مکی زاهدان به بهانه اعتراضات اخیر بوده است که با واکنش‌های بسیاری از جمله انتقادات علمای اهل سنت همراه شد. بسیاری از رسانه‌ها با انتشار تناقضات در مواضع اعلامی از سوی مولوی عبدالحمید و مقایسه با اظهارنظرهای قبلی، برخی سخنان اخیر وی را ناشی از نفوذ در دفتر او عنوان کرده بودند. گفتنی است، علی‌رغم آنکه رسانه‌های خارجی همچون BBC، ایران‌اینترنشنال، العربیه سعودی و شبکه وهابی «کلمه» به تریبون بازنشر مواضع مولوی عبدالحمید تبدیل شده‌اند اما او و دفترش تاکنون نسبت به این حمایت علنی رسانه‌های ضدانقلاب واکنش نشان نداده‌اند.

یک فریم ایران‌ستیزی در نروژ

 شنیدیم که، عناصر ضدانقلاب در تجمع خود مقابل پارلمان نروژ، خصلت ضدایرانی خود را هم به نمایش گذاشتند. در این تجمع که یکشنبه گذشته و البته با حضور عناصر تجزیه‌طلب از ملیت‌های دیگر صورت گرفت، انواع و اقسام پرچم‌ها به اهتزاز درآمده بود و در آن میان کوچک‌ترین نشانه‌ای از یک پرچم مرتبط با ایران دیده نمی‌شد. این اتفاق درحالی رخ داد که این عناصر، مدعی بودند که تجمع خود را در واکنش به رویدادهای داخل ایران برگزار کرده‌اند، اما آنچه دیده می‌شد، صرفاً وفور پرچم‌های تجزیه‌طلبانه و نماد همجنسگراها بود. پیش‌تر و در میانه اغتشاشات اخیر، رسانه‌هایی چون ایران اینترنشنال و گروهک‌های تجزیه‌طلب به میدان آمده و نیات واقعی خود را از گسستن پیوندهای درونی ملت ایران و تجزیه کشور عیان کرده بودند.

توقیف ۵ شناور با ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
در خلیج فارس

 دست آخر اینکه،  5 شناور حامل بیش از ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس توقیف شدند. به گزارش تسنیم، سردار محمد حسین بارگاهی فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در تشریح خبر توقیف 5 شناور حامل سوخت قاچاق گفت: با رصد دقیق و اقدامات تأمینی، اطلاعاتی و عملیاتی 5 شناور حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس شناسایی شدند. وی گفت: با توقیف شناورهای یاد شده 33 نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع ذیربط شدند. سردار بارگاهی ادامه داد: در راستای صیانت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از قاچاق سوخت، منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه اقدامات خوبی از ابتدای سال جاری داشته و با انجام چندین عملیات، با توقیف 10 شناور متخلف مانع قاچاق بیش از 800 هزار لیتر سوخت شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی