صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۴

اعتراض گسترده هندی‌ها به‌‌مستند جنجالی بی‌بی‌سی

گروه جهان/ جمعیت دیاسپورای هند در اعتراضات سراسری به پخش مستند بی‌بی‌سی درباره سیاست‌های نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور در برابر دفاتر این شبکه در پنج شهر انگلیس تظاهرات کردند.
به گزارش سایت ایندیا نریتیو، معترضان در شهرهای لندن، بیرمنگام، منچستر، گلاسکو و نیوکاسل در سکوت به مستند این شبکه انگلیسی و سیاست ضد هندی و ضدتبلیغات هندوی آن حضور یافته و اعتراض خود را به گوش جهان رساندند. در عین حال آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که با مضامین «بی بی سی، لیاقت بودجه عمومی را ندارد»، «زندگی هندی‌ها مهم است» و «بایکوت بی بی سی، شرم بر بی بی سی» منعکس کننده خشم آنها از این مستند بود.
جمعیت دیاسپورای هند در انگلیس به عنوان برگزار کنندگان این اعتراضات اعلام کرد: «ما بشدت ناتوانی بی‌بی‌سی در رعایت بالاترین استانداردها در این مستند دو قسمتی را محکوم می‌کنیم. این مستند نمونه‌ای از دستور کار حمایتی این شبکه انگلیسی از مؤسسات خاص است.»
جامعه هندوهای مقیم لستر نیز در دیدار با مدیرعامل بی‌بی‌سی مراتب خشم و انتقاد خود از این مستند جنجالی را اعلام کرد و در بیانیه‌ای نوشت:«ناگفته پیداست که این مستند نه تنها دیاسپورای هندی مقیم انگلیس را به واکنش وامی دارد بلکه در سراسر جهان نیز با تبعاتی همراه خواهد بود.»
در این مستند آشوب گجرات در سال 2002 مورد نقد قرار گرفته بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی