رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی خبر داد:
نمایشگاهی با محوریت سواد رسانهای کودک و خانواده
نشست خبری نمایشگاه فناوریهای محتوایی فضای مجازی صبح روز دوشنبه 10 بهمن ماه در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شد. به گزارش «ایران» در این نشست حجتالاسلام حاجی ملا میرزایی از برگزاری این نمایشگاه از تاریخ 16 تا 19 بهمن ماه در مصلای تهران خبر داد که به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و بنیاد بازیهای رایانهای برگزار خواهد شد.حاجی ملامیرزایی در این نشست گفت: «نمایشگاه رسانههای دیجیتال سابق و بازیهای رایانهای پیش از این به صورت مجزا برگزار میشد. پس از چند سال عدم برگزاری این دو نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار بر این شد که امسال به صورت مشترک نمایشگاهی را برگزار کنیم.»
او ادامه داد: «زیرساخت و محتوا به مثابه ظرف و مظروف است یعنی باید محتوا خوب تولید و سپس منتشر شود، اگر شبکه ملی اطلاعات را به عنوان تأمینکننده زیرساخت بدانیم باید از منظر محتوایی نیز آن را پوشش دهیم. زمانی این نمایشگاه برگزار میشود که توسعه در لایه زیرساخت فضای مجازی و خدمات آن را شاهد هستیم و باید تکمیل کننده شبکه ملی اطلاعات باشیم.
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تأکید کرد: «هدف این نمایشگاه معرفی فناورهای اطلاعاتی در کنار شبکه ملی اطلاعات است، از این رو از کنشگران فضای مجازی خواستهایم در این نمایشگاه حضور بیابند، تلاش ما هم بر این است که فاصله بین حاکمیت و نهادهای حاکمیتی کم شود یعنی گلوگاهی که در مسیر کارهای فضای مجازی وجود دارد از بین برود.»
حاجی ملامیرزایی بیان کرد: «در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی به موجب دستور کار ما در خانواده محور بودن موضوع کودک و خانواده را یکی از ریلهای اصلی کار خود قرار دادهایم، شعار ما این است که بتوانیم از آسیبهای فضای مجازی در مورد خانواده و کودک جلوگیری کنیم و با سواد رسانهای و آگاهی بخشی حوزه فضای مجازی را یک محیط اثربخش جهت آموزش و بالندگی قرار دهیم.»به گفته وی، فضای مجازی باید به یک عنصر اثرگذار در تربیت و بالندگی کودکان و خانواده تبدیل شود نه اینکه یک دغدغه برای خانواده بویژه در عرصه تعلیم و تربیت باشد.او ادامه داد: «افتتاحیه یکشنبه 16بهمن ساعت ۱۴ با حضور وزیر فرهنگ و تعدادی از نمایندگان مجلس در صحن شبستان اصلی مصلی خواهد بود.»دبیر این نمایشگاه گفت: «در حوزه کودکان و خانواده سعی کردیم اتفاقاتی را رقم بزنیم که جدای از فضای بازی این قشر نسبت به فضای مجازی آگاهیبخشی داشته باشند، همچنین پای مسئولان به نمایشگاه باز شود تا استارتاپها بتوانند مشکلات خود را مطرح و در جهت حل آنها ارادهای شکل بگیرد.»