محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «ایران»:

از ظرفیت 100 درصدی ورزشگاه‌ها استفاده می‌شود

ورود به جزئیات تیم‌ملی به صلاح فوتبال نیست ابهامات زیادی پیرامون موضوعات حساس در فوتبال وجود دارد فوتبال ما به آرامش نیاز دارد

محمد محمدی سدهی/نشست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد. علاوه بر تاج برخی اعضای هیأت رئیسه و تعدادی از مدیران باشگاه‌ها نیز در این نشست حاضر شدند و در خصوص مسائل مختلفی صحبت کردند. پس از برگزاری این نشست اخباری در خصوص موضوعات مطرح شده، منتشر شد که موضوع ورود VAR، بحث حضور تماشاگران در مسابقات لیگ برتر و تعیین تکلیف باشگاه‌های فاقد پروانه حرفه‌ای از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.
محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص این نشست به خبرنگار «ایران» گفت: «با توجه به اهمیت VAR، اصلی‌ترین موضوع در این نشست بحث کمک داور ویدیویی بود. در هفته‌های اخیر بحث VAR یکی از موضوعات مهمی است که صدای برخی از تیم‌ها را درآورده است و باعث حواشی بسیاری شد. در این نشست تأکید بر این شد تا هرچه زودتر این تکنولوژی وارد کشور شود تا از آن در لیگ برتر استفاده کنیم. مهدی تاج، رئیس فدراسیون در خصوص این موضوع قول داد فصل آینده مسابقات لیگ برتر با VAR برگزار شود تا دیگر ابهاماتی در خصوص موضوعات داوری وجود نداشته باشد.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «در مدیریت گذشته شاهد بودیم که مدیران فدراسیون در خصوص ورود این تکنولوژی اشتباهاتی داشتند و پس از آن بیان شد که در خصوص VAR با شرکت اسرائیلی قرارداد امضا شد. بنابراین ورود VAR حساسیت زیادی دارد که باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا از این به بعد شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. در این بین صحبت‌های اعضای هیأت رئیسه را در خصوص این موضوع شنیدیم و امیدواریم که این تکنولوژی با تلاش فدراسیون و حمایت مجلس هرچه زودتر وارد کشور شود. در حال حاضر تمامی کشورها از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده می‌کنند و فوتبال ما هم به‌دلیل اتفاقات اخیر به وی ای آر نیاز دارد.»
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا در این نشست در خصوص نتایج تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر 2022 و همچنین انتخاب سرمربی تیم ملی بحث و گفت‌و‌گو شد، افزود: «ورود به این جزئیات به صلاح فوتبال نیست. در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی هم تصمیم گیرنده فدراسیون فوتبال است و در واقع وظیفه ما نظارت و حمایت از فدراسیون است. امیدواریم که هرچه زودتر سرمربی تیم انتخاب شود تا فدراسیون بتواند برنامه‌های خود را عملی کند. مجلس بیشتر وارد مباحث کلی و کلان می‌شود که یکی از این مباحث بودجه و مسائل مالی است.»
فروردین در این خصوص که آیا مجلس با وجود موضوعاتی که اکنون در فوتبال ما وجود دارد، به طور کلی از مسائل مدیریتی فدراسیون فوتبال رضایت دارد، گفت: «ابهامات زیادی پیرامون موضوعات حساس در فوتبال وجود دارد که این ابهامات باید هرچه زودتر برطرف شود. البته این ابهامات تنها مختص مدیریت جدید نیست و در دوره‌های گذشته هم موضوعاتی وجود داشت که برای همه علاقه‌مندان فوتبال مبهم بود اما در حال حاضر فوتبال ما به آرامش نیاز دارد. نزدیک‌ترین و مهم‌ترین مسابقات پیش رو جام ملت‌های آسیاست که تیم ملی باید در این مسابقات به نتیجه مطلوب برسد.»
او تصریح کرد: «یکی دیگر از دغدغه‌های فعلی فوتبال ما حضور تماشاگران در ورزشگاه‌هاست. در این خصوص صحبت‌هایی با مسئولان فدراسیون انجام دادیم تا بجز طبقه دوم ورزشگاه آزادی که هم اکنون در دست بازسازی است، سایر ورزشگاه‌ها از ظرفیت صددرصدی خود برای حضور تماشاگران استفاده کنند تا بازی‌های لیگ با شور بیشتری ادامه یابد. همین شور و نشاط باعث جذاب‌تر شدن مسابقات لیگ می‌شود.»
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا زمانی برای حضور حداکثری هواداران در ورزشگاه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: «در هفته‌های اخیر بجز یک بازی بقیه بازی‌ها با حضور 30 درصد هواداران برگزار شد و حالا این ظرفیت وجود دارد که هواداران بیشتری در ورزشگاه‌ها حضور یابند. در هفته آینده از ظرفیت 100 درصدی هواداران استفاده می‌شود. حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در واقع خواسته فوتبال است.»
این نماینده مجلس که سابقه مربیگری در تیم قشقایی شیراز را دارد، در خصوص موضوع دیگری که در نشست با مسئولان فدراسیون مطرح شد، بیان کرد: «یکی دیگر از موضوعات، بحث پروانه حرفه‌ای باشگاه هاست. در حال حاضر باشگاه‌های ما بخصوص باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیازمند کسب این پروانه هستند که البته برای رسیدن به این مهم اقداماتی صورت گرفته است که باید با تسریع اقدامات هرچه زودتر پروانه حرفه‌ای دریافت کنند. این موضوع پیش از این به یکی از چالش‌های فوتبال ما تبدیل شد و حذف سرخابی‌ها از آسیا اتفاق تلخی بود که با سهل‌انگاری مدیران افتاد.»

خبــــر
نرخ بلیت بازی پرسپولیس شکست

تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک در چهارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت و هواداران پرسپولیس بعد از ۱۲ هفته می‌توانند بازی تیم خود را از نزدیک تماشا کنند. در حالی که هفته گذشته و برای دیدار استقلال – ملوان نرخ بلیت قسمت VIP یک میلیون تومان، پشت دروازه‌ها100هزارتومان و روبه‌روی جایگاه 200 هزار تومان تعیین شده بود، این قیمت‌ها توسط باشگاه پرسپولیس شکسته شد. باشگاه پرسپولیس قیمت بلیت‌ برای جایگاه VIP را پانصد هزار تومان، روبه‌روی جایگاه ۱۵۰ هزارتومان و برای جایگاه‌های پشت دروازه‌ها ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی