صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هفده - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هفده - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۱

اخبار

استعفای علی‌حسینی از سرمربیگری وزنه‌برداری

سعید علی‌حسینی از سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری ایران کناره‌گیری کرد. او در آخرین روزهای ریاست علی مرادی بر فدراسیون، با قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی را برعهده گرفت اما بعد از گذشت ۸ماه اکنون تصمیم به استعفا گرفت و درخواست خود را به سجاد انوشیروانی ارسال کرد. فدراسیون وزنه برداری درخواست او را روزهای آینده در جلسه کمیته فنی بررسی  می کند.علی‌حسینی در بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیا به میزبانی بحرین و قهرمانی جهان در کشور کلمبیا هدایت تیم ملی را برعهده داشت. او اکنون به‌عنوان کاندیدا برای پست کارشناس خبره در تیم ایوب بهتاج که کاندیدای ریاست فدراسیون است، حضور دارد.

پرونده 5 دوپینگی در انتظار رأی

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ  ۵ پرونده  دوپینگ را به زودی تعیین تکلیف می‌کند. به گفته فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ  ۴ پرونده شامل  والیبال، بسکتبال و 2 کشتی‌‌گیراست که در مرحله رسیدگی قرار دارند. یک پرونده هم برای تیراندازی است که در مرحله استیناف‌خواهی قرار دارد و ورزشکار دوپینگی 21 روز برای ارئه مدارک فرصت دارد. البته  رأی این پرونده صادر شده اما ممکن است به شورای تجدیدنظر برود.محرومیت‌های ۲ تا ۴ ساله در انتظار ۵ ورزشکاری است که تست آنها  مثبت شده است.

برد بی تأثیر مقصودلو

پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران در مسابقات تاتا استیل با دو برد پیاپی اما جدول رده‌بندی را تکان نداد. او با ریتینگ ۲۷۱۹ در دور دوازدهم مسابقات شطرنج تاتا استیل، در جدول مسترز اریگایسی شطرنج‌باز هندی را شکست داد. مقصودلو با این پیروزی 6 امتیازی شد و یک دور مانده تا پایان رقابت‌ها، حدود پنج واحد ریتینگ زنده‌اش را بیشتر کرد، اما  همچنان نفر هشتم جدول رده‌بندی ماند. حتی فدراسیون جهانی شطرنج هم درباره پیروزی مرد شماره یک شطرنج ایران نوشت: «راپورت و پرهام مقصودلو حریفانشان را شکست دادند اما این دو برد تأثیری بر رده‌بندی بالای جدول نداشت.»

اعزام مربی نابلد به جام یاریگین دردسرساز شد
فقط یک مدال برنز برای تیم ملی کشتی آزاد

مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام یاریگین روسیه یک مدال برنز، یک عنوان پنجمی و حذف 8 آزادکار به پایان رسید، هرچند پیکارهای معتبر جام یاریگین امسال به‌دلیل ادامه تحریم ورزش روسیه از سوی کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی در حال و هوایی متفاوت، برگزار شد، اما تیم منتخب کشورمان با ترکیبی از جوانان که عناوین دوم و سوم قهرمانی کشور در 6 وزن را کسب کرده بودند، به کراسنویارسک اعزام شد و به‌رغم تلاش فقط سنگین وزن‌های کشورمان آبروداری کرده و با کسب یک مدال برنز توسط مصطفی طغانی و یک عنوان پنجمی امیررضا امیری در 125 کیلو به کارشان خاتمه دادند. اما هدایت ۹ کشتی‌گیر اعزامی ایران به جام یاریگین در حالی به فرید دژم خوی سپرده شد که نه تنها در بحث کوچینگ مشکلاتی دارد، بلکه به زبان فارسی به داوران اعتراض می‌کرد. در مبارزه امیررضا امیری کشتی‌گیر سنگین وزن ایران، دژم خوی در شرایطی که می‌توانست با تسلط حداقلی بر زبان انگلیسی، موارد لازم را به داور گوشزد کند، به زبان فارسی با داور روس صحبت و اعتراض می‌کند. زمانی‌که مربی ایرانی در ثانیه‌های پایانی می‌خواهد به اقدام کشتی‌گیر روس در گرفتن انگشت کشتی‌گیر ایرانی اعتراض کند، بلند فریاد می‌زند «انگشت» و به زبان فارسی به داور معترض می‌شود و زمانی که داور قصد داشت دست کشتی‌گیر روس را بالا ببرد دژم‌خوی با درخواست کشتی‌گیر ایرانی پس از مدت زیادی چلنج می‌کند که این اقدام او با تذکر داور مبنی‌ بر پایان زمان مبارزه روبه‌رو می‌شود اما مربی ایرانی به داور روس باز به فارسی می‌گوید: «می‌دانم!»

جستجو
آرشیو تاریخی