صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هفده - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هفده - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۰

روی خط بازار

خبری از عرضه جدید‌ هایما در بورس کالا نشد
گروه اقتصادی/ در پی تقاضای چند برابری برای 2 هزار خودروی ‌هایما عرضه‌شده در بورس کالا، هفته گذشته خبرهایی در رسانه‌ها منتشر شد که بر اساس آن شرکت ایران خودرو اعلام کرده بود در راستای پوشش تقاضا، عرضه این خودرو را در هفته جاری ادامه خواهد داد.
 با این حال با گذشت دو روز از هفته دوم بهمن ماه، همچنان اطلاعیه جدیدی مبنی بر عرضه خودرو از طرف بورس کالا منتشر نشده است.
پیگیری‌های خبرنگار روزنامه ایران از بورس کالا حاکی از آن است که همچنان درخواستی از طرف ایران خودرو برای عرضه‌های جدید صورت نپذیرفته است.
عدم تداوم عرضه خودرو و همچنین بی‌نظمی در برنامه عرضه خودرو از جمله عواملی است که می‌تواند بازارسازی برای این کالا را با شکست روبه‌رو کند و اثرگذاری مثبت عرضه خودرو در بورس کالا بر قیمت‌ها را نیز به حداقل خود برساند.

پرداخت سود سهامداران سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه
۲۶۲،۵ میلیارد ریال سود سهام عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب سهامداران واریز شد. به گزارش «ایران» و به نقل از روابط عمومی سمات، بر اساس اطلاعیه منتشر شده، طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه مورخ 7 تیرماه 1401 مبنی بر پرداخت سود سهام عملکرد سال 1400، به ازای هر سهم 25 ریال روز شنبه 8 بهمن ماه 1401 طبق زمانبندی قبلی اعلام شده در سامانه کدال مبلغ 262،5 میلیارد ریال سود سهام عملکرد سال 1400 به حساب 281 سهامدار حقیقی و حقوقی واریز شد.

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد
از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمیایی برای عرضه در بورس کالا اعلام شد و بر اساس اطلاعیه جدید، نرخ ارز محاسباتی در قیمت‌گذاری محصولات نسبت به آخرین اطلاعیه منتشر شده بدون تغییر ماند.
قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معامله در بورس کالای ایران با نرخ ارز ۲۸۳۷۱۷،۵ ریالی محاسبه شده است.
 
برنامه عرضه سیمانی‌ها در بورس کالا
عرضه‌های سیمانی‌ها در هفته جاری از دیروز (یکشنبه ۹ بهمن) آغاز شد و امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن) هم تداوم می‌یابد. در عرضه‌های دیروز، ۶۶ شرکت سیمانی در مجموع ۹۷۱ هزار و ۸۸ تن انواع سیمان را روی تابلو بردند که نسبت به هفته قبل افزایش ۵۸ هزار و ۵۳۰ تنی داشته است. سیمانی‌ها تا هفته نخست بهمن، در مجموع نزدیک به ۴۷،۳ میلیون تن انواع سیمان را به ارزش ۳۰،۷ همت (هزار میلیارد تومان) در تالار سیمان بورس کالا فروختند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی