صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه چه خبر؟

 بازگشت چراغ خاموش سفیر انگلیس به تهران
 خبر اول اینکه، سفیر انگلیس که برای مشورت به کشورش فراخوانده شده بود، با بیان اظهارات مداخله‌جویانه و البته تحریف واقعیت‌های ملی ایران که از خوی استعماری این کشور نشأت می‌گیرد، به تهران بازگشت. به دنبال اجرای حکم اعدام علیرضا علی‌اکبری به جرم جاسوسی برای انگلیس، وزارت خارجه این کشور، سفیر خود در تهران را به بهانه آنچه «مشورت‌های بیشتر» خوانده بود، به لندن فراخواند و اعلام کرد که «پاسخ ما به ایران محدود به امروز نخواهد بود و در حال بررسی اقدامات بعدی هستیم.» با وجود این خط و نشان‌ها اما «سایمون شرکلیف»، سفیر این کشور بدون هیچ دستاوردی از این سفر، به تهران بازگشت. وی در بازگشت برای اینکه تبعات مشخص این رفت‌و‌آمد بی‌دستاورد را مخفی کند، در اظهاراتی خارج از عرف روابط خارجی، با اشاره به شعار‌هایی که مردم روی دیوار سفارت انگلیس در تهران نوشتند، اظهار کرد: «این واقعیت را نمی‌توان تغییر داد که اکثر ایرانی‌ها به‌ یکدیگر و خارجی‌ها احترام می‌گذارند.» هرچند این اظهارنظر نشان می‌دهد انگلیس و سفیر این کشور همچنان خوی استعماری خود را حفظ کرده و از موضعی بالا ملت‌های مستقل را قضاوت کرده و برای آنان نسخه می‌پیچند، اما واقعیت این است که نه اکثر ایرانیان (به قول سفیر لندن) بلکه همه ایرانیان به ملت‌های دیگر جهان احترام می‌گذارند، اما از استعمارگران و نسخه‌های شوم آنها در قتل و کشتار مردمان مظلوم و بی‌دفاع بیزارند.
رسانه‌های بیگانه جلوتر از پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی!
 خبر دیگر اینکه،  BBC فارسی زودتر و پیش‌تر از سایر رسانه‌های خارجی به پوشش سخنان مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد مکی زاهدان پرداخت. رسانه وابسته به سلطنت انگلیس که پس از حادثه تروریستی شاهچراغ تا چند ساعت از پوشش خبری آن امتناع کرده بود، روز گذشته همزمان با ساعت برگزاری نماز جمعه، اخبار سخنرانی مولوی عبدالحمید را روی خروجی‌های خود قرار داد. این درحالی است که رسانه‌های وابسته به مسجد مکی حدود یک ساعت و نیم بعد از تنظیم خبر BBC، فایل صوتی سخنرانی را بارگذاری کردند. این اتفاق از تمرکز برخط رسانه‌های معاند بر مولوی عبدالحمید و سخنان او حکایت دارد. این خطیب باسابقه طی هفته‌های اخیر علیرغم ارائه سخنان تحریک‌آمیز، تاکنون هیچگونه مرزبندی با رسانه‌های معاند نداشته است.
وقاحت یکی از سران منافقین  در اعتراف
به قتل عام ایرانیان
 دست آخر اینکه،  در حاشیه جلسات دادگاه حمید نوری در سوئد، یکی از سران منافقین به قتل عام 17 هزار ایرانی افتخار و اعلام کرد که حتی بیشتر از این تعداد را کشته‌ایم. در حاشیه هفتمین جلسه دادگاه حمید نوری در سوئد، درحالی که دختر نوری در حال گفت و گوی تصویری بود، رضا فلاحی از سران منافقین در صحنه حاضر شد و سعی در به هم زدن این گفت و گو داشت. وی در پاسخ به اینکه نظرتان راجع به 17هزار نفر ایرانی که کشتید چیست، گفت: «تازه بیشتر هم هست!» در آشوب‌های اخیر بسیاری از اعضای اپوزیسیون زاویه خود را نسبت به سازمان منافقین حفظ کردند اما برخی چهره‌ها و حتی گروهک‌های مسلح کرد به نوعی با این سازمان تروریستی همراهی و همپیمانی داشتند.
جستجو
آرشیو تاریخی