صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۹

اخبــــار

یک زن و 4 کودک هدف شلیک های مرد خشمگین
گروه حوادث / مرد مسلحی که با اسلحه ساچمه‌زنی یک زن و 4 کودک را در شهرستان پارسیان هدف شلیک قرار داده بود، دستگیر شد.
سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح این خبر، بیان کرد: به‌دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان پارسیان، بلافاصله مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
پس از حضور مأموران در محل مشخص شد در جریان یک نزاع خانوادگی در یک خانه، مردی ناگهان با اسلحه ساچمه‌زنی شروع به شلیک کرده که در این میان یک زن 20 ساله، دو دختر ۱۰ و ۱۲ ساله و دو پسربچه خردسال مورد اصابت گلوله ساچمه‌زنی قرار گرفته‌اند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.
سردار جعفری ادامه داد: مأموران پس از اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی قضایی در کمتر از یک ساعت عامل اصلی تیر‌اندازی را به همراه 4 نفر از عوامل دخیل در این درگیری، دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری کشف کردند. متهمان اختلافات خانوادگی را عامل این حادثه اعلام کردند.
دستگیری دانش‌آموز مسلح  کرمانی
گروه حوادث /  پسر دانش‌آموز که با شلیک به یکی از همکلاسی هایش او را زخمی کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ محمد رضا بی‌لری، فرمانده انتظامی قلعه گنج (استان کرمان) در تشریح این خبر گفت: روز چهارشنبه مقابل دبیرستان دکتر حسابی در شهرستان قلعه گنج حادثه تیراندازی رخ داد که منجر به زخمی شدن یک دانش‌آموز شد. پس از اعلام موضوع به پلیس بلافاصله دستگیری فرد ضارب که او نیز دانش‌آموز است در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات صورت گرفته فرد ضارب روز پنجشنبه دستگیر شد و تحقیقات از وی در مورد انگیزه‌اش از این کار ادامه دارد.
وی در ادامه افزود: وجود سلاح‌های غیر مجاز می‌تواند تهدیدی برای جامعه باشد و مشکلاتی را به همراه دارد.
خسرو چمنی رئیس بیمارستان قلعه گنج نیز از اصابت تیر به دست یک دانش‌آموز خبر داد و گفته بود: حال عمومی مصدوم مطلوب است و ساق دست وی دچار شکستگی شده که با رضایت والدینش از بیمارستان ترخیص شده است.

در بلوار سدید بندرعباس رخ داد
پرت شدن مرگبار کودک از «سان روف» خودرو
گروه حوادث / پرواز ناگهانی خودروی پژو 405 و سقوطش به مسیر مخالف در بلوار سدید بندرعباس منجر به تصادف با دو خودروی دیگر و مرگ کودکی 6 ساله شد.
سرهنگ مجید صالح‌پور، رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار کرد: عصر پنجشنبه گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بریک فقره تصادف در محدوده پل روگذر نایبند شمالی بندرعباس بلافاصله مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی به محل مورد نظر اعزام شدند.
 با حضور پلیس در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که یک دستگاه خودروی پژو۴۰۵ در مسیر شرق به غرب بلوار سدید در حال حرکت بوده که پس از انحراف و برخورد با جدول و تیر چراغ برق وسط بلوار ناگهان وارد مسیر مخالف شده و با دو دستگاه خودروی تیگو ۵ و پژو ۲۰۶ که درحال حرکت بودند، برخورد کرد.
وی با بیان اینکه علت تامه حادثه رانندگی توسط کارشناسان ترافیکی در حال بررسی است، ادامه داد: در حین وقوع این سانحه یک کودک ۶ ساله از سانروف خودرو تیگو به بیرون پرت شده و به‌دلیل شدت جراحات وارده در دم جان باخته و رانندگان هرسه خودرو مصدوم شدند که بوسیله آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.
واژگونی اتوبوس در لردگان
گروه حوادث /  واژگونی یک‌ دستگاه اتوبوس در محور گوشکی شهرستان لردگان ۱۴ نفر را روانه بیمارستان کرد.
براساس گزارش روابط‌ عمومی مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری، محمود شمسی‌پور دهکردی رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی در تشریح این حادثه گفت: حدود ساعت 7 صبح جمعه یک دستگاه اتوبوس در محور گوشکی به سمت جوانمردی حوالی روستای سلح‌چین واژگون شد. پس از اطلاع به مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان کرد: ۱۴ نفر از سرنشینان اتوبوس که دچار مصدومیت شده بودند، برای انجام اقدامات درمانی تکمیلی توسط کارشناسان عملیاتی اورژانس پایگاه‌های گوشکی، ریگ، دوراهان، لردگان یک و لردگان دو به بیمارستان شهدا لردگان انتقال یافتند.
سرقت 3 میلیاردی مسئول پمپ بنزین
گروه حوادث /  مسئول یک جایگاه سوخت با کپی کردن کارت مشتری‌ها هنگام پرداخت پول بنزین 3 میلیارد تومان کلاهبرداری و سرقت کرد.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس «فتا» تهران بزرگ درباره جزئیات این خبر گفت:‌ از چندی قبل شکایت‌های متعددی به پلیس فتا رسید مبنی بر اینکه به حساب بانکی برخی افراد دستبرد زده شده است.
در جریان تحقیقات انجام شده مشخص شد تمامی این افراد پیش از خالی شدن حسابشان اقدام به سوختگیری از یک جایگاه سوخت کرده بودند که همین موضوع باعث شد فرضیه کلاهبرداری به شیوه اسکیمر پررنگ شود تا اینکه در ادامه تحقیقات مشخص شد مسئول یکی از جایگاه‌های سوخت با روش اسکیمر اقدام به کپی کارت بانکی مشتری‌ها در پمپ‌ بنزین کرده و در فرصتی مناسب با اطلاع از رمز بانکی آنان حسابشان را خالی کرده است.
بدین‌ترتیب متهم دستگیر شد و در بازجویی‌ها اعتراف کرد حدود 3 میلیارد تومان از حساب حدود ۱۵۰ نفر برداشت کرده است.
این فرد در واقع از پیاده نشدن افراد برای سوختگیری و پرداخت پول بنزین سوءاستفاده کرده و با روش اسکیمر اقدام به کپی کارت بانکی این افراد کرده است. در ادامه  رمز کارت بانکی را از آنان پرسیده و در فرصتی مناسب حساب آنان را خالی کرده است.
وی با بیان اینکه برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد، گفت:‌تحقیقات برای کشف دیگر جرایم و مالباختگان احتمالی این فرد در حال انجام است. متهم  به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شده است.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد که حتماً هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان رمز را خودشان وارد کنند، چرا که سودجویان حتی اگر موفق به کپی کارت بانکی شوند، تا زمانی که از رمز اطلاع نداشته باشند، نمی‌توانند نسبت به برداشت اقدام کنند. همچنین شهروندان کارت‌ بانکی را که از آن برای خریدهای روزانه و خرد استفاده می‌کنند  جدا کرده و از نگهداری مبالغ بالا در آن خودداری کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی