صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

ایران در ایران

جامه سفید بر تن زاهدان
زاهدان- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: زاهدان صبح روز جمعه پس از هشت سال با ۲ سانتی‌متر برف جامه سفید بر تن کرد.
محسن حیدری اظهار داشت: از دیروز با ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان شاهد بارش برف و باران بودیم و این سامانه تا اواخر وقت امروز (شنبه) در استان فعال خواهد بود.وی ادامه داد: شرایط برای افزایش ابر، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد، در نقاط سردسیر احتمال بارش برف و مه مهیاست.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از نظر دمایی بتدریج از شدت یخبندان شبانه کاسته خواهد شد و از فردا، یکشنبه روند افزایش دما بویژه در طول روز رخ خواهد داد.حیدری تأکید کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت‌های کوهنوردی و از اسکان و تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.
بارندگی فراگیر در انتظار خوزستان
همچنین مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: موج بارشی فراگیر از روز دوشنبه هفته جاری استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان محمدسبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر روز یکشنبه همچنان به تناوب وقوع پدیده مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی شاهد خواهیم بود، که سبب کاهش دید افقی در اکثر نقاط استان بویژه در جاده‌های مواصلاتی خواهد شد. وی افزود: در این مدت با عبور موج‌های ضعیف از فراز استان، بارش پراکنده همراه با رعد و برق و تندباد لحظه‌ای بویژه در مناطق شرقی، شمالی مورد انتظار است. همچنین بارش در ارتفاعات استان به‌صورت برف خواهد بود.
طاووس قدیمی شیراز برمی‌گردد
شیراز- نماد شهری کنونی طاووس دروازه قرآن شیراز که با گذشت چهار سال از نصب و اجرا از استقبال شهروندان نصیبی نداشت، بنا بر اعلام مسئولان شهری، مجدداً به شکل و شمایل قدیمی طراحی شده و بزودی طاووس قدیمی به ورودی شمالی این کلانشهر بازخواهد گشت.
 سازه طاووس دروازه قرآن شیراز پس از آنکه سه دهه در ورودی اصلی شهر فرهنگی شیراز چشم‌نوازی می‌کرد با تدبیر مسئولان وقت در اسفندماه ۹۷ برچیده و بار کامیون و به مکانی نامعلوم منتقل شد و جای خود را به طاووسی جدید در حالت ایستاده داد.
شکل و شمایل نماد جدید طاووس در آن ایام انتقادهای زیادی در پی داشت و پس از آن، پس‌زمینه سیل ویرانگر شیراز نیز شد.
به گزارش ایرنا،شهردار منطقه ۳ شیراز در این باره گفت: طراحی المان‌های شهری مسأله‌ای سلیقه‌ای است و ساخت سازه کنونی طاووس دروازه قرآن در سال‌های اخیر انتقادات زیادی  در پی‌داشته و حتی بعضی شباهت این نماد با اردک به جای طاووس را مطرح کرده‌اند.
غلامرضا شهریاری افزود: در پی انتقادات وارد شده به این المان شهری در ماه‌های گذشته با هنرمند خوش ذوق شیرازی رایزنی و سازه‌ای جدید طراحی و اکنون ساخته شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی