صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و چهارده - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و چهارده - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیأت دولت:

جشنواره فجر محل وفاق ملی است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: «تعداد بسیاری از فیلم‌هایی که به جشنواره فجر راه پیدا کرده‌اند، با شعار جشنواره که همان همدلی، وفاق و ایجاد شور و نشاط در جامعه است، کاملاً در یک راستا است.» وی افزود: «جشنواره تئاتر فجر هم آغاز شده و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو بوده است. تقریباً سالن‌ها مملو از جمعیت است و این جشنواره تا ۱۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و پخش فیلم‌ها نیز در بخش داوری جشنواره از ۱۲ بهمن آغاز می‌شود.»
اسماعیلی تأکید کرد: «تقریباً فیلم‌ها در ژانرهایی به جشنواره آمده‌اند که جامعیت خوبی دارند و هیأت داوران هم به این امر توجه داشته است.»
وی خاطرنشان کرد: «کنسرت‌ها از هفته‌های قبل شروع شده است و این هفته هم چند اجرا داریم و طی بهمن‌ماه تا قبل از آغاز جشنواره موسیقی فجر که ۲۸ بهمن خواهد بود بسیاری از اینها اجراهای عمومی خواهند داشت.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت‌هایش درخصوص حمایت ازهنرمندان موسیقی که در این چند ماه اخیر فعالیت‌هایشان به تعطیلی کشیده شد، بیان داشت: «طی صحبت‌هایی که با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر داشته‌ایم، قرار بر این شد جمع‌بندی از هنرمندانی که از آسیب‌های اخیر دچار مشکلات معیشتی شده‌اند، ارائه دهند تا برای حل این موضوع  تصمیم‌هایی در دولت گرفته شود. نکته دیگر اینکه قرار است بسته‌های حمایتی برای این هنرمندان در نظر گرفته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره سریال سقوط که از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، گفت: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سریال سقوط تصمیم گیرنده نیست.»  او ادامه داد:«به صورت کلی سیاستی را اعلام کردیم که طبق آن، اگر پس از اتمام مراحل تولید تمامی مجموعه‌های فیلم و سریال، خطایی توسط یکی از عوامل انجام شده باشد، آن را به تمامی آن مجموعه تسری ندهیم. این سیاست ما است که اعمال هم شده است. نگاه دولت آن است که از اهالی فرهنگ و هنر حمایت کند و خطای یک نفر را به کل مجموعه تسری ندهد.»
جستجو
آرشیو تاریخی