صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • ایران سیاسی
  • جهان
  • سیاست
  • ایران اقتصادی
  • کلان
  • کشاورزی
  • بازار سرمایه
  • راه و شهرسازی
  • صنعت و تجارت
  • کار و تعاون
  • انرژی
  • اجتماعی
  • ایران زمین
  • زیست بوم
  • گزارش
  • حوادث
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و یکصد و دوازده - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و دوازده - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

اخبــــار

الگوی جدید اعمال مدیریت بانک مرکزی بر بازار ارز
با تصویب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه، از طریق صندوق‌های پروژه و شرکت‌های سهامی عام جدیدالتأسیس انجام خواهد شد.در این جلسه که یکشنبه شب و به ریاست آیت‌الله رئیسی تشکیل شد، رئیس جمهور با بیان اینکه وضع قواعد قابل پیش‌بینی برای سرمایه‌گذاران ضروری است، بر اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال و نیز حمایت دولت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تأکید کرد.در این جلسه همچنین رئیس کل بانک مرکزی الگوی جدید اعمال مدیریت بانک مرکزی را بر بازار ارز تشریح کرد.
رئیس قوه قضائیه:
تلاش داریم نادمان اتفاقات اخیر به آغوش خانواده بازگردند
حجت‌الاســـــــــــــلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، با اشاره به هوشیاری و بیداری دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی کشور و همچنین قوه قضائیه در امر مقابله و مبارزه با ناامنی‌ها، اظهار داشت: دشمن نهایت تلاش خود را برای ایجاد ناامنی می‌کند لذا در موضوع امنیت و آرامش مردم نباید کوچک‌ترین غفلتی داشت؛ البته همان طور که بارها تأکید کرده‌ام باید میان افراد فریب‌خورده و جوانانی که تحت‌ تأثیر القائات دشمنان قرار گرفته و احیاناً اقدام مجرمانه‌ای را مرتکب شدند با عناصر اصلی اغتشاشات تفکیک قائل شد؛ بر همین اساس در تلاش هستیم در ایام جشن و سرور پیش ‌رو بستری را برای عناصری که در جریان اتفاقات اخیر لغزش کردند و اکنون نادم هستند، فراهم آوریم تا بتوانند به آغوش جامعه بازگردند.
ادامه روند مبارزه با فساد در دستگاه قضا
رئیس عدلیه در ادامه نشست دیروز، به اهتمام دستگاه قضایی برای انسداد بسترها و گلوگاه‌های فساد با کمک دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: قوه قضائیه و زیرمجموعه‌های آن از جمله سازمان بازرسی کل کشور تلاش دارند با اقدامات عالمانه و مجدانه، هر جا زمینه و بستر بروز و ظهور فساد و تخلف به‌وجود آمد، بلافاصله ورود کنند و اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آورند؛ همین اقدامات پیشگیرانه و ورود بموقع دستگاه قضایی و سازمان بازرسی مانع بروز و ظهور تخلفات و جرائمی شد که هر کدام‌شان می‌توانستند به تنهایی سبب وقوع فساد و ایجاد ده‌ها پرونده کیفری و ایجاد مشکل و دردسر برای دولت و مردم شوند.
 اروپایی‌ها باید قدردان سپاه باشند
رئیس قوه قضائیه همچنین در این جلسه، با اشاره به اقدام نابخردانه و مغایر با قوانین بین‌المللی پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران، اظهار داشت: سپاه یکی از مؤثرترین دستگاه‌ها در مقابله با تروریسم است و چنانچه اقدامات و مجاهدت‌های سپاه در اضمحلال گروه داعش نبود، امروز مردم اروپا امنیت نداشتند لذا اروپایی‌ها باید قدردان سپاه باشند؛ اقدامی که پارلمان اروپا در قبال سپاه انجام داد اگرچه یک شوی تبلیغاتی و رسانه‌ای است اما نباید در برابر این بدعت بی‌تفاوت بود و معاونت بین‌الملل قوه قضائیه و دادستان کل و وزارت خارجه و همه حقوقدانان دارای انصاف و وجدان، باید در مقابل این عمل غیرقانونی اتحادیه اروپا بایستند.
سرلشکر باقری تصریح کرد
ایران آماده‌ بازسازی نیروهای مسلح سوریه
علی محمود عباس، وزیر دفاع  سوریه روز گذشته با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح با سرلشکر محمد باقری دیدار و گفت‌وگو کرد. سرلشکر محمد باقری در این دیدار، اظهار داشت: امنیت در منطقه غرب آسیا به هم‌پیوسته است و امکان ندارد در جایی ناامنی باشد و بقیه جاها امنیت وجود داشته باشد، لذا به خاطر این امنیت بهم‌پیوسته باید این همکاری‌ها ادامه داشته باشد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: بحمدالله همکاری نیروهای مسلح دو کشور و همکاری دو دولت الگویی برای همکاری‌های کامل و همه‌جانبه میان دو کشور می‌تواند باشد و به همین دلیل هم خیلی از قدرت‌های استکباری با این همکاری مقابله می‌کنند و آن را نمی‌پذیرند. سرلشکر باقری با بیان اینکه حضور ما تاکنون در سوریه در حوزه مستشاری بوده است، گفت: امروز ارتش سوریه نیازمند یک بازسازی است و نیروهای مسلح ایران با توجه به تجربیات هشت سال دفاع مقدس و بازسازی نیروهای مسلح این آمادگی را دارد تا درحوزه‌های آموزش و تجهیز به شما کمک کند.
در سفر علی باقری به آفریقا پیگیری شد
افزایش مبادلات بازرگانی ایران و بورکینافاسو
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر یک روزه به واگادوگو با «دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو دیدار و گفت‌و‌گو کرد. باقری در این دیدار ضمن ابلاغ دعوت معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مقام بورکینایی، وی را در جریان آخرین وضعیت روابط و برنامه‌های توسعه روابط قرار داد. وی همچنین در این دیدار با اشاره به سابقه استعماری غربی‌ها در قاره آفریقا گفت: روز استقلال در کشورهای آفریقایی روزی است که این کشورها توانسته‌اند خود را از اسارت دولت‌های ناقص حقوق بشر اروپایی رهایی بخشند.
 نخست‌وزیر بورکینافاسو نیز ضمن استقبال از دعوت همتای ایرانی، بر توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد.دو تامبلا با اشاره به جایگاه تمدنی ایران تصریح کرد: ملل دیگر هر کدام به نوعی وامدار این تمدن بزرگ بوده و کشورش از هرگونه توسعه روابط با ایران استقبال می‌نماید. معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین در دیدار با وزیر خارجه بورکینافاسو، موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد بررسی قرار داد. دو طرف در این دیدار توافق کردند که با تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور، اولین نشست آن را بزودی در واگادوگو برگزار کنند. در این سفر باقری با وزیر بازرگانی و توسعه صنعتی بورکینافاسو نیز دیدار کرد و دو طرف در خصوص راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، افزایش مبادلات بازرگانی و برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی رایزنی و تبادل نظر کردند. همچنین مقام بورکینایی از حضور شرکت‌های ایرانی در کشورش استقبال کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی