صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۹

اخبار

بازار مرغ تا پایان سال تأمین است

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی گفت: بازار گوشت مرغ بدون کمبود و زیر نرخ مصوب دولت تا پایان سال تأمین است. مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی به مهر گفت: بازار گوشت مرغ بدون کمبود و زیر نرخ مصوب دولت تا پایان سال تأمین است. وی افزود: در حال حاضر نرخ گوشت مرغ گرم ۸ تا ۱۳ هزار تومان کمتر از قیمت مصوب دولت (۶۳ هزار تومان در هر کیلو) بوده و این روند تا پایان سال پایدار خواهد ماند. یوسف‌خانی ادامه داد: کشور با مازاد تولید روبه‌رو است علاوه بر اینکه مرغ‌های تلف شده آمار بالایی ندارند زیرا بسیاری از مرغداری‌ها در زمان برودت هوا و قطعی گاز سوخت گازوئیلی را جایگزین کرده بودند. رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی درباره آمار مرغ‌های منجمد هم گفت: حجم زیادی از مرغ‌های منجمد داخلی و وارداتی در سردخانه‌ها ذخیره شده‌اند و مشکلی در تأمین بازار گوشت مرغ وجود ندارد. یوسف‌خانی با تأکید بر اینکه باید بخشی از گوشت مرغ‌های مازاد صادر شود، عنوان کرد: تولیدکنندگان زیر قیمت تمام شده مرغ‌ها را به بازار عرضه می‌کنند.

تولید قارچ به ۲۱۰ هزار تن می‌رسد

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال تولید قارچ به ۲۱۰ هزار تن برسد. مهدی رجبی از ثبات قیمت قارچ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ سر مزرعه ۴۵ تا ۵۳ هزار تومان و مصرف‌کننده ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان است. به گفته وی، روزانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تن قارچ فله در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۳۴ تا ۴۵ تن مربوط به تولید تهران است‌. رجبی ادامه داد: با توجه به آنکه تمامی واحدهای تولیدی با ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول تولید هستند، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال تولید به ۲۱۰ هزار تن برسد. رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ با بیان اینکه صادرات قارچ در حال انجام است، گفت: البته صادرات قارچ به‌صورت مستمر نیست و اکنون به‌طور متوسط روزانه ۳۰ تا ۵۰ تن قارچ به کشورهای عراق و امارات صادر می‌شود.

خودکفایی ۹۸ درصدی در حوزه تولید میگو

شکوری گفت: با تولید حدود ۹۰ هزار تن غذا در کارخانجات داخلی در زمینه نیاز به خوراک میگو در کشور به خودکفایی ۹۸ درصدی دست یافته‌ایم. مهدی شکوری، معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات از تولید ۶۱ هزار تن میگو خبرداد و گفت: آمار نشان می‌دهد که میزان تولید میگو از رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است. وی از خودکفایی در تولید لارو میگو به میزان بیش از ۵.۵ میلیارد قطعه، پیگیری و حمایت از ایجاد دو مرکز تولید مولدین با سلامت بالا و عاری از بیماری در استان هرمزگان (یک مورد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد) خبر داد. شکوری ادامه داد: تولید حدود ۹۰ هزار تن غذا در کارخانجات داخلی نشان از خودکفایی ۹۸ درصدی در نیاز به خوراک میگو در کشور است. وی گفت: پنج مرکز جدید تکثیر میگو در استان‌های هرمزگان و بوشهر افتتاح شده و برنامه‌ریزی برای توسعه تولید متراکم میگو و تدوین دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در حال انجام است. شکوری تأکید کرد: با ایمیدرو جهت اجرای طرح توسعه گوهر سنگ از طریق اجرای مزرعه آزمایشی پرورش صدف‌های مرواریدساز در هرمزگان همکاری‌های مشترک داشته‌ایم.

جستجو
آرشیو تاریخی