آرسنال و منچستریونایتد امشب برابر هم قرار می‌گیرند

جنگ مدعیان جزیره با کاپیتان‌هایی از یخ و آتش

آرسنال و منچستریونایتد ساعت 20 امشب در حساس‌ترین دیدار هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت. شاگردان میکل آرتتا در حال حاضر با 47 امتیاز، صدرنشین جدول لیگ برتر جزیره هستند و شاگردان اریک تن‌هاخ هم با 39 امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم، در حال بازگشت به روزهای طلایی‌شان به نظر می‌رسند. در این شرایط، هر دو تیم آماده هستند تا یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های‌شان در چند سال اخیر را به نمایش بگذارند و بدون شک رقابت بین مارتین اودگارد و برونو فرناندز نقشی کلیدی در تعیین سرنوشت این دیدار ایفا خواهد کرد.
در ترکیب توپچی‌ها، اودگارد به ستاره بی‌چون و چرای آرسنال در این فصل تبدیل شده و نشان داده که انتخاب او به‌عنوان کاپیتان این تیم به هیچ وجه اتفاقی نبوده است. به نوشته دنیل متیوز (دیلی میل)، درخشش او در زمین و رفتارش بیرون از زمین بخوبی دلیل اینکه او به قلب تپنده آرسنال تبدیل شده را شرح داده است. گلی که او هفته گذشته برابر تاتنهام به ثمر رساند، باعث شد که آمار گل‌های زده و پاس گل‌های ارسال شده توسط این بازیکن به عدد 13 برسد که همین حالا از کل فصل گذشته بیشتر است. حالا بسیاری این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا هافبک خلاقی بهتر از او هم در لیگ انگلیس حضور دارد؟ این در حالی است که حرفه‌ای‌گری و سیاستمداری این بازیکن در پشت درهای بسته نیز نقش مهمی در متحد نگه داشتن تیمی جوان داشته است. شاید رئال مادرید فکر می‌کرد فروش او با مبلغ 35 میلیون یورو در سال 2021 سود خوبی داشته و بسیاری تصمیم آرتتا برای اهدای بازوبند کاپیتانی به این جوان 23 ساله را اشتباه می‌دانستند اما این بازیکن نروژی پخته است، هوش احساسی خوبی دارد و تجربه‌اش بسیار بیشتر از سنش است. اودگارد حالا تبدیل به منبعی ارزشمند از توصیه و حمایت برای بازیکنانی مانند بوکایو ساکا تبدیل شده است. او موفق شده احترام بازیکنان و اعضای کادر فنی آرسنال را به دست آورد. این کار با فریاد زدن مداوم در زمین و تمرینات به دست نیامده، بلکه او بخوبی می‌داند چه زمانی باید حرف بزند و چه زمانی باید سکوت کند.
در سمت مقابل، اگر مسابقات منچستریونایتد در این فصل را دیده باشید، شاید حتی به یاد نیاورید که هری مگوایر هنوز کاپیتان اول این تیم است. چون او زمان زیادی را روی نیمکت سپری کرده و در عین حال، این بازوبند چنان شایسته برونو فرناندز است که تصور او بدون آن غیرممکن به نظر می‌رسد. این ستاره پرتغالی، از آن دست بازیکنانی است که غیرممکن است بتوانید نادیده‌اش بگیرید. هرچند احتمالاً هواداران تیم‌های دیگر حس خیلی خوبی به این بازیکن ندارند اما او برای هواداران یونایتد یک رهبر، قهرمان و منبع الهام است. او حتی این توانایی را دارد که در زمین با بازیکنان یونایتد به خاطر عملکرد اشتباهی که داشتند بحث کند و آنتونی در بازی برابر کریستال پالاس بخوبی با این روحیه او آشنا شد. فرناندز به هیچ وجه به چیزی کمتر از بهترین عملکرد ممکن از سوی خودش و هم‌تیمی‌هایش راضی نیست و همین باعث شده که تن‌هاخ تصمیم بگیرد در غیاب مگوایر از او به‌عنوان کاپیتان استفاده کند؛ ستاره‌ای که پیش از این حتی کریستیانو رونالدو را هم تحت‌الشعاع حضور خودش قرار داده بود. مهارت رهبری او در بازی برابر آرسنال از اهمیت بیشتری برخوردار است چون کاسمیرو به‌دلیل محرومیت در این بازی غایب است و وظیفه بیشتری روی دوش او قرار خواهد گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی