تا زمانی که ساپینتو سرمربی است از او حمایت می‌کنم

فتح‌الله‌زاده: بازیکن خوب را روی هوا می‌زنم

علی فتح‌الله‌زاده درباره انتقادهای زیادی که از نتایج ضعیف استقلال می‌شود، به تسنیم گفت: «کار مدیر این است که امکانات را فراهم کرده و بودجه باشگاه را نظارت کند. تمام مطالبات بازیکنان را پرداخت و زمین خوب تمرین مهیا کرده‌ایم. تنها تیمی هستیم که در تهران دو زمین خوب برای تمرین داریم. هیچ مشکلی از این بابت نداریم. البته تمام فشارها روی من است اما در 40 روز 100 میلیارد تومان درآوردم که 60، 70 میلیارد از یکی از بانک‌ها بود و بقیه را از این طرف و آن طرف گرفتم. بیشتر پاداش‌ها از جمله پاداش قهرمانی در سوپرجام را پرداخت کردم. باید به این مسأله توجه کنیم که متأسفانه آسیب‌دیدگی بازیکنان ما زیاد شده بود. عارف غلامی مدتی در ترکیب حضور ندارد و سایر مصدومان نیز آماده نشده‌اند. مصدومیت‌ها به تیم ضربه زده است. از نظر من، 7، 8 امتیاز زیاد نیست و فرق آن دو، سه بازی است. هنوز برای رسیدن به صدر جدول امیدواریم و تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. هوادار حق دارد ناراحت باشد چون جایگاه استقلال بالای جدول است اما آرام آرام از بازی‌های بعد به صدر جدول نزدیک می‌شویم.»
مدیرعامل استقلال درباره احتمال قطع همکاری یا ادامه کار با ساپینتو، عنوان کرد: «من وظیفه دارم تا زمانی که سرمربی در تیم حضور دارد، از او حمایت کنم. در دیدار با سپاهان روی اشتباه فردی باختیم و استقلال بد بازی نکرد. باید ببینیم با اضافه شدن بازیکنان جدید کیفیت تیم تغییر می‌کند یا نه. تا زمانی که ساپینتو در استقلال مربیگری می‌کند، از او حمایت می‌کنیم.»
او درباره جذب بازیکن جدید چنین نظر داد: «لیست‌مان پر است. با لیست پر چطور می‌توانیم بازیکن بگیریم؟ متأسفانه کسی که تیم را بسته، به این موضوع توجه نکرده که یکی دو جای خالی در لیست نگه دارد. کدام بازیکن داخلی را می‌توانیم بگیریم؟ کدام تیم در مقطع فعلی بازیکنش را می‌دهد؟ پس مجبورم بازیکن خارجی بگیرم که بیشتر از یک نفر نمی‌توانم جذب کنم. وظیفه من است که پنجره نقل‌وانتقالات را باز کنم، کاری که باید دیگران می‌کردند ولی نکردند. پنجره باشگاه را به هر شکلی که شده باز می‌کنم. گرفتن بازیکن خوب در این شرایط و بازه زمانی سخت است. بازیکن خوب پیدا کنم روی هوا می‌زنم و او را می‌گیرم. باید بین افرادی که دلسوزی می‌کنند با کسانی که تیشه به ریشه می‌زنند، فرق بگذاریم. وظیفه من است که پنجره نقل‌وانتقالات را باز کنم و این کار را انجام می‌دهم.»
فتح‌الله‌زاده درباره احتمال جذب کاوه رضایی، مامه تیام و ریکاردو آلوز هم توضیح داد: «با ساپینتو صحبت می‌کنم تا اگر موافقت کند او را به خدمت بگیریم چون رضایی بازیکن خودمان است. نام تیام هم تا امروز مطرح نبود و شاید بعدها بخواهیم اقدامی انجام دهیم ولی من با یک بازیکن اروپایی صحبت کردم و مذاکرات‌مان مثبت بوده است. این مهاجم معروف است و همه او را می‌شناسند ولی اجازه دهید فعلاً نامی از این بازیکن نبریم. درباره آلوز هم وظیفه داریم طبق درخواست سرمربی تیم برای جذب این بازیکن به باشگاه تراکتور نامه ارسال کنیم.»
او در خصوص اینکه به غیر از آمانوف، بازیکن دیگری در لیست خروج ساپینتو قرار دارد، توضیح داد: «ساپینتو مخالفتی برای جدایی آمانوف ندارد ولی اعلام کرده همه بازیکنانش را می‌خواهد. از طرفی، درخواست بازیکن جدید کرده است. برای باز کردن پنجره نقل‌وانتقالات حداقل باید 300، 400 هزار دلار هزینه کنیم، اگر قرار باشد بازیکنی در لیست خروج قرار نگیرد، هزینه کردن ما معنایی ندارد. مجبور هستیم بازیکن از لیست خارج کنیم.»
فتح‌الله‌زاده درباره اعتراض ساپینتو و بازیکنان استقلال به قضاوت داوران گفت: «انتظار دارم همان‌طور که سعه صدر به خرج می‌دهیم تا آرامش داوران را بهم نزنیم از آن طرف هم با خاطیان داوری برخورد شود. طبق آمار، 11 امتیاز از داوری ضرر کرده‌ایم و اگر این امتیاز را داشتیم با اختلاف صدر جدول را گرفته بودیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی