حسین بادامکی، رئیس هیأت فوتبال مشهد در گفت‌و‌گو با «ایران»:

ادعای بدون مستندات، جامعه فوتبال را خراب می‌کند

شکایت مکتوبی در خصوص تجاوز به بازیکنان نونهال وجود ندارد یک عده برای رسیدن به ریاست استان هرکاری می‌کنند

محمد محمدی سدهی/حسین بادامکی، رئیس هیأت فوتبال مشهد به ادعای تجاوز به 15 بازیکن در مدرسه فوتبال مشهد واکنش نشان داد. این بازیکن سابق فوتبال به «ایران» گفت: «این تنها یک ادعاست و تاکنون شکایت مکتوبی در این خصوص وجود ندارد. حتی ما این موضوع را از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی پیگیری کردیم و در آنجا نیز هیچ شکایت رسمی‌ای وجود نداشت و متأسفانه یکسری از آقایان می‌آیند و چنین ادعایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند این موضوع برای 15 نفر اتفاق افتاده اما به آخر و عاقبت ادعای خود فکر نمی‌کنند.» او اظهار داشت: «به هیأت فوتبال مشهد هجمه وارد می‌شود و من به‌عنوان رئیس باید جواب این هجمه‌ها را بدهم اما باید مستندی در خصوص این هجمه‌ها و این ادعاها وجود داشته باشد و نمی‌توان با آبروی چند نفر براحتی بازی کرد. این ادعاها باعث می‌شود به فوتبال دنیا نشان دهیم که اتفاقات زشتی در فوتبال ما می‌افتد و همه دنیا چنین اتفاقی را بسیار زشت می‌دانند و محکوم می‌کنند. در ورزش ما کلی اتفاقات ریز و درشت می‌افتد اما این ادعا به حدی بزرگ است که باعث می‌شود کل جامعه فوتبال خراب شود.»
رئیس هیأت فوتبال مشهد بیان کرد: «این موضوع باعث می‌شود به فوتبال ما لطمه وارد شود و دیگر خانواده‌ها فرزندان‌شان را در کلاس فوتبال ثبت‌نام نکنند و چرخه فوتبال و بازیکن‌سازی قطع خواهد شد. همه ما وظیفه داریم جلوی بداخلاقی را بگیریم و در حال حاضر هر استان یک کمیته اخلاق دارد که این کمیته موضوعات اینچنینی را پیگیری می‌کند. دوباره می‌گویم ما از تمامی کانال‌ها این ادعا را پیگیری کردیم و فعلاً که موضوع تأیید نشده است.» بادامکی در خصوص حواشی جلسه هیأت فوتبال استان خراسان رضوی و افشای فایل صوتی از صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «این حواشی نه تنها در هیأت فوتبال استان خراسان رضوی بلکه در تمامی استان‌ها وجود دارد اما در خصوص حواشی این استان باید بگویم که یک عده دوست دارند رئیس هیأت استان شوند و برای رسیدن به این هدف این موضوعات را مطرح می‌کنند. 5 ماه دیگر انتخابات ریاست مجمع استان برگزار و رئیس مشخص می‌شود. از این افراد می‌خواهم که 5 ماه طاقت بیاورند و چنین موضوعات زشتی را مطرح نکنند.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «اگر برای رسیدن به هیأت فوتبال استان نقشه‌ای دارید به ما بگویید تا خودمان کنار برویم. اگر به ما بگویید ما با کمال میل کنار خواهیم رفت اما از پشت خنجر نزنید. متأسفانه در طول این مدت ایراداتی به هیأت فوتبال استان وارد کردند و من از این افراد سؤال دارم که شما برای فوتبال استان چه قدمی برداشتید؟ با مطرح کردن چنین ادعای زشتی هیأت فوتبال استان را زیر سؤال نبریم.»
رئیس هیأت فوتبال مشهد افزود: «می‌گویند هیأت فوتبال مشهد باشگاه شهرخودرو را نابود کرد اما خودتان چه کاری انجام دادید؟ چرا با مهدی تاج جلسه مخفیانه برگزار می‌کنید و پس از آن چرا فایل صوتی آن را منتشر می‌کنید؟ اگر ادعا می‌کنید که هیأت فوتبال استان مشکل دارد به ما بگویید. پیش از مطرح کردن چنین موضوعی حداقل به آبروی افراد توجه کنید و آبروی افراد را به همین سادگی نبرید.» بادامکی در خصوص این موضوع که ظاهراً این مدرسه فوتبال مجوزی برای فعالیت ندارد، تصریح کرد: «برخی باشگاه‌های مشهد تا سال گذشته مجوز نداشتند اما از ابتدای امسال سخت‌گیری شده و باشگاه‌های بدون مجوز حق شرکت در مسابقات را ندارند. خیلی از باشگاه‌ها هم وارد پروسه اداری ثبت و دریافت مجوز شده‌اند.»

 

برش

تشکیل پرونده در کمیته اخلاق هیأت فوتبال خراسان رضوی

محسن حیدری، دبیر هیأت فوتبال خراسان رضوی در خصوص خبر تعرض در فوتبال پایه مشهد اظهار کرد: «این ماجرا توسط اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حال پیگیری است، هیأت فوتبال استان هم در حال بررسی ماجراست و در کمیته اخلاق نیز پرونده‌ای تشکیل شده است. کمیته اخلاق در هیأت‌های استانی به تبعیت از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تشکیل شده‌اند و مسئولیت پیگیری امور به این شکل با این کمیته است. پرونده پس از تکمیل به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال می‌شود.» او در خصوص تجمع در مقابل هیأت فوتبال خراسان رضوی گفت: «هیچگونه تجمعی برگزار نشده و چنین موضوعی صحت ندارد. هیأت فوتبال روی مسائل اخلاقی بشدت حساس است و شدیدترین برخوردها را در این خصوص پس از پیگیری خواهد داشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی