صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

اخبــــار

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب
در پی درگذشت همسر آیت‌الله سبحانی

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله آقای حاج شیخ جعفر سبحانی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور مبارک آیت‌الله آقای حاج شیخ جعفر سبحانی دامت‌برکاته
درگذشت همسر گرامی آن‌جناب را تسلیت عرض می‌کنم و تسلّای جنابعالی و دیگر بازماندگان و رحمت الهی برای آن مرحومه را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
 پیام تسلیت رئیس جمهور
آیت‌الله رئیسی نیز در پیامی با تسلیت درگذشت همسر آیت‌الله العظمی سبحانی، از درگاه خداوند رحمان برای آن بانوی مؤمنه رحمت واسعه الهی و همجواری با حضرت فاطمه زهرا(س) را مسألت کرد.


در نشست مشترک رؤسای قوا مطرح شد
اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه
بخشی دیگر از جنگ ترکیبی

نشست سران سه قوه عصر روز گذشته به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دفتر رئیس جمهور برگزار شد و در این نشست مهم‌ترین مسائل و موضوعات کشور مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست سران قوای سه‌گانه با محکوم کردن تصمیم پارلمان اروپا در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آن را بخشی دیگر از اقدامات جنگ ترکیبی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دانستند. سران قوا با اشاره به شکست و ناکامی دشمنان، در جنگ رسانه‌ای، روانی و اقتصادی با هوشیاری و حضور آگاهانه مردم در صحنه حمایت از انقلاب و دستاوردهای  نظام اسلامی تأکید کردند: سپاه پاسداران، بخشی از قدرت نظامی و نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران است که در طول بیش از ۴۰ سال گذشته منشأ خدمات شایسته با کارنامه درخشان در دفاع از سرزمین پرافتخار ایران بوده است.
در این نشست پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور با هماهنگی و همکاری منسجم قوای سه‌گانه و همه ارکان نظام نیز مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس جمهور امروز به مجلس می‌رود

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را در دستور کار روز یکشنبه دارد، گفت: رئیس جمهور برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور بعد از جلسه غیرعلنی یکشنبه در مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.
وی در گفت‌و‌گو با ایرنا ادامه داد: به دلیل اهمیت موضوع جلسه غیرعلنی در مورد اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابتدا جلسه غیرعلنی با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود و پس از آن رئیس جمهور برای دفاع از کلیات لایحه بودجه در صحن علنی حضور خواهد یافت.

نشست سه ساعته مخبر با جمعی از دانشجویان

جمعی از نمایندگان دانشجویی دانشگاه‌های مختلف پیش از ظهر شنبه در جلسه‌ای سه ساعته با معاون اول رئیس جمهور به تشریح دغدغه‌ها و ارائه پیشنهادات خود در خصوص مسائل جاری کشور خصوصاً در حوزه اقتصادی پرداختند.
محمد مخبر در این جلسه با اشاره به رویکرد جدی دولت سیزدهم مبنی بر تعامل با طیف‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه‌های کشور، گفت: دولت از ارتباط با دانشگاهیان استقبال می‌کند و آماده تعامل صحیح و منطقی با دانشجویان است. معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی دیدارهای خود با دانشجویان، افزود: دانشجویان به دلیل ارزیابی میدانی که دارند، از دانش و دیدگاه‌هایی دقیق نسبت به مسائل جامعه برخوردار هستند که این دیدگاه‌ها برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های دولت مفید و راهگشا خواهد بود.
وی ثبات و آرامش را لازمه توسعه و پیشرفت کشور دانست و تأکید کرد: دشمنان خارجی با تولید روایت‌های نادرست و هراس‌افکنی به دنبال فرار سرمایه و ایجاد ناامنی اقتصادی در کشور هستند تا بتوانند مانع حرکت جمهوری اسلامی به سمت اهداف متعالی خود شوند که این توطئه نیز با تلاش‌های دولت و یاری مردم خنثی می‌شود.
پاسخ رئیس‌ کل بانک مرکزی به سؤالات دانشجویان
در این جلسه که رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشت، مخبر به برخی سؤالات و دغدغه‌های دانشجویان در خصوص مسائل مختلف کشور پاسخ داد و با آنان در فضایی صمیمانه به گفت‌و‌گو پرداخت.
در ادامه فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز به سؤالات دانشجویان درباره بازار ارز و راهکارهای دولت برای ساماندهی نرخ ارز پاسخ داد و گفت: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد و عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است. وی با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، گفت: تا دو هفته دیگر بازار مبادله طلا و ارز در راستای مدیریت بازار آزاد راه‌اندازی خواهد شد. وی تصریح کرد: مدیریت ارز نیازمند ایجاد آرامش در بازار است و با توجه به گشایش‌های خوب ارزی که اخیراً صورت گرفته، فضای مثبت روانی در بازار تقویت شده و نرخ ارز به ثبات بیشتری خواهد رسید. در این جلسه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف نیز سؤالات و دغدغه‌های خود را در خصوص بازار ارز، خودرو و سایر سیاست‌های پولی و مالی دولت مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کردند.

آغاز رسمی مأموریت سفیر جدید ایران در کابل


سفیر جدید جمهوری اسلامی در افغانستان رسماً کار خود را از روز گذشته آغاز کرد. سفارت ایران در کابل در این رابطه در توئیتی نوشت: «حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان که با حفظ سمت به‌عنوان رئیس جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل تعیین شده است، رسماً آغاز به کار کرد.» پیش از این عباس بدری‌فر، رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرده بود با توجه به اینکه مأموریت بهادر امینیان به‌عنوان سفیر پیشین در افغانستان به پایان رسیده، حسن کاظمی‌قمی به‌عنوان سفیر جدید ایران در افغانستان معرفی شده است. کاظمی‌قمی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان فعالیت داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی