صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیدار بامدادی قالیباف با فرمانده کل سپاه

مجلس آماده برخورد قاطعانه با تحرکات اروپا

گروه سیاسی/ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین ساعات بامداد دیروز در ستاد فرماندهی کل سپاه حضور یافت و با سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. قالیباف پس از پایان این دیدار که به بهانه تصویب قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا و به منظور حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، گفت: اگر شورای اروپا بخواهد دریچه عقلانیت را ببندد و در جهت دفاع از تروریسم حرکت کند،  ما در مجلس شورای اسلامی آماده‌ایم با هر اقدامی که بخواهد ثلمه‌ای به سپاه پاسداران وارد کند، با قاطعیت برخورد کنیم.
داعش را تجهیز کردند
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دشمنان ما شناخت دقیقی از ملت و سپاه ما ندارند و بویژه اینکه هیچ شناخت و تحلیلی درخصوص رابطه بین ملت و سپاه ندارند. رئیس قوه مقننه کشورمان اضافه کرد: امروز محبوب‌ترین شخصیت در بین مردم شهید سلیمانی است، شهید سلیمانی یک پاسدار است و این خطای تحلیلی از سوی اروپایی‌ها نسبت به سپاه باید اصلاح شود.
قالیباف یادآور شد: پارلمان اروپا باید بداند پیشنهادی که به عنوان پارلمان ارائه کرده نمی‌تواند مجموعه واقعیت‌ها را جابه‌جا کند، داعش را جبهه غرب و استکبار پشتیبانی و تجهیز کرد و آن کسی که با تروریسم جنگید و به حضور داعش در منطقه پایان داد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، این حقیقتی است که اروپا نمی‌تواند آن را وارونه جلوه دهد، چرا که همه سازمان‌های بین‌المللی و افراد منصف به آن اذعان دارند.
حمایت غرب از گروهک منافقین
وی اضافه کرد: از سوی دیگر خود اروپایی‌ها امروز حامی تروریسم هستند و پارلمان اروپا امروز از گروهک منافقین حمایت می‌‌کند که بیش از 17 هزار نفر از مردم عزیز ایران را اعم از زن و کودک تا پیر و جوان، شکنجه و ترور کردند. اگر این اقدام اروپا صورت بگیرد، قطعاً آنها نیز در زمره همان تروریست‌ها محسوب شده و رفتار ما با آنها در منطقه به همان نحو خواهد بود.‌ وی تصریح کرد: آنها باید بدانند ما در سطحی از بازدارندگی قرار داریم که نه تهدیدات بالقوه و نه تهدیدات بالفعل هیچ‌گونه تهدیدی برای ما محسوب نمی‌شود و همان طور که خودشان می‌‌دانند ما در برابر آنها پاسخگو هستیم و اگر اقدامی انجام دهند، مشت محکمی خواهند خورد.
سردار سلامی: اروپایی‌ها اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنند
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم پس از پایان این دیدار عنوان کرد: اگر مجاهدت‌های مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بویژه با محوریت نیروی قدس و فرماندهی شهید سلیمانی نبود، قطعاً آتشفشان تروریستی که توسط امریکایی‌ها ایجاد شد، دامنگیر اروپایی‌ها می‌‌شد و امنیتی که امروز در اروپا حاکم است، از بین می‌‌رفت. وی یادآور شد: همان طور که دفاع مشروع فلسطینی‌ها را تروریسم می‌‌دانند و تهاجم صهیونیست‌ها را دفاع مشروع! دفاع مردم یمن از تمامیت ارضی و سیاسی خود را نیز تروریسم می‌‌دانند و تهاجم آل سعود و متحدان آن را دفاع مشروع تلقی می‌‌کنند، به همین نحو دفاع مردم ایران و سپاه از ارزش‌های خود را تروریسم تلقی می‌‌کنند، در حالی که خودشان را ضد تروریسم نشان می‌‌دهند، پناه‌دهنده به تروریسم هستند. فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: ما هرگز از چنین تهدیداتی و حتی عمل نسبت به آن نگران نیستیم، چرا که هر چقدر دشمنان به ما فرصت عمل دهند، ما قوی‌تر عمل می‌‌کنیم. سپاه اساساً در عمل قوی است، کسانی که این امکان را فراهم می‌‌کنند قدرت سپاه به حرکت درآید، به نفع سپاه کار کرده‌اند، ولی ما به اروپایی‌ها توصیه می‌‌کنیم که تکرار اشتباهات گذشته خود را مرتکب نشوند.
جستجو
آرشیو تاریخی