صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

خبر در خبر

ایسنا- سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدام قوه قضائیه در تعطیلی کامل بازار پرنده‌فروشی فریدونکنار، خواستار برخورد پلیس اماکن و اداره کل محیط‌زیست استان مازندران با رستوران‌های سروکننده پرندگان مهاجر در سطح استان و پلمب آنها شد.
میراث آریا- محمد اتابکی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از کشف و ضبط ۱۲ دستگاه فلزیاب و دستگیری ۱۰ متهم در بازرسی از خودروهای [در حال گذر از] ایستگاه بازرسی پاسگاه انتظامی توره خبر داد.
ایسنا- سید حسن میرعماد، مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و مسئول پیگیری و هماهنگی امور مدیران استان‌های سازمان جنگل‌ها، از حفظ منابع آبی ناشی از بارش به مدد توسعه پوشش گیاهی تأکید کرد و گفت: جذب آب در زمین‌های دارای پوشش گیاهی به مراتب بیشتر است و از همین رو توسعه و بهبود پوشش گیاهی به حفظ و پایداری منابع آبی در کشور و خصوصاً استان‌های کویری نظیر سمنان کمک می‌کند.
ایرنا- محمدرضا اورمزدی، استاد رشته گردشگری در دانشگاه‌های غرب مازندران و شرق گیلان گفت: بحث مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی سال‌های متمادی است در کشور مطرح است و مورد توجه کارشناسان امر واقع شده است اما بجز خطه جنوب ایران آن‌هم در شرق تنگه‌هرمز که سازمان بنادر و دریانوردی به‌ صورت عملیاتی به انجام این طرح‌های مطالعاتی اقدام کرد، متأسفانه در مناطق ساحلی شمال یعنی دریای‌خزر این مهم هنوز به‌ صورت قطعی انجام نشده است.
تسنیم- داریوش گل‌علیزاده، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: متأسفانه اسقاط خودرو به شکل قبل صورت نمی‌گیرد و یکی از دلایل آن این است که خودرو در کشور ما کالای سرمایه‌ای شده است. در کشور ما خودروی فرسوده ۱۰ سال کار می‌کند و ۱۰ برابر قیمت ۱۰ سال پیش خود فروش می‌رود.
تسنیم-عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در ۱۴ نیروگاه کشور مازوت‌سوزی داریم، گفت: در سال ۱۴۰۰ شهر اردبیل (نسبت به دیگر شهرها) دارای بیشترین تعداد روزهای هوای پاک بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی