صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

ایران در ایران

خسارت های سرمازدگی محصولات کشاورزان خراسان جنوبی جبران می شود

بیرجند- سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از آنجایی که برخی از بخش‌های اقتصادی استان از جمله زیرساخت‌های کشاورزی دچار خسارت‌های سرمازدگی شده‌اند، جبران این خسارت‌ها از طریق ستاد مدیریت بحران پیگیری می‌شود. علیرضا عباس‌زاده گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که کارشناسان انجام می‌دهند پیگیری‌هایی برای تأمین خسارت‌ها توسط ستاد مدیریت بحران در دست انجام است که به محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.  وی ضمن تقدیر از همکاری و همراهی مردم در سطح استان برای صرفه‌جویی مصرف گاز افزود: این دوره کم‌سابقه‌ترین، طولانی‌ترین و در عین حال وسیع‌ترین سرمای زمستانی را تجربه کردیم و مشارکت مردم در پویش‌های مختلف از جمله «خانه گرم برای همه»، «هر خانه یک اتاق گرم» و «دمای همدلی و رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد» تأثیر زیادی در مدیریت مصرف داشته است. معاون امور عمرانی استاندار ادامه داد: با تمهیداتی که اندیشیده شده تاکنون جریان گاز خانگی در استان برقرار بوده و شاهد قطع گاز نبودیم و امید است با ادامه این همدلی و استمرار خدمات دچار افت فشار گاز در موج بعدی سرما نشویم. وی گفت: موج جدید سرما تا پایان هفته جاری استان را دربرمی‌گیرد لذا تأکید بر این است که همچنان صرفه‌جویی با تمام ظرفیت و امکان ادامه داشته باشد و از همه صنایع و واحدهای تولیدی که در این ایام در راستای مدیریت مصرف گاز همکاری ویژه داشتند، تقدیر می‌شود.

4 شهر کرمانشاه گرفتار تنش آبی

کرمانشاه - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، جوانرود، کرندغرب، صحنه و سنقر را از مهمترین شهرهای دارای تنش آبی استان برشمرد که در سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب آنها در نظر گرفته شده است.
رضا داوودی با بیان اینکه کرمانشاه نیز مانند سایر نقاط کشور درگیر شرایط خشکسالی و کم آبی است، گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرهای درگیر تنش آبی استان در نظر گرفته شده که از این میزان 100 میلیارد تومان برای سنقر و 100 میلیارد تومان دیگر برای سه شهر صحنه، جوانرود و کرندغرب پیش‌بینی شده است. داوودی تنش آبی در شهری مانند جوانرود را جدی عنوان کرد و افزود: در پیک مصرف جوانرود نزدیک به 100 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم و چنانچه طرح نهضت ملی مسکن نیز اجرا شود این کمبود جدی‌تر خواهد بود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه راهکار تأمین آب شهر جوانرود را استفاده از ظرفیت حفر چاه در حوزه سرزمینی شهرستان روانسر و همچنین وارد مدار کردن چاه «تم تم» دانست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی