صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

روی خط خبر

سهم ۷۵ درصدی پارس‌جنوبی از تولید گاز

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموعه گاز پارس‌جنوبی با تأمین بیش از ۷۵ درصد گاز کشور به بزرگترین تأمین‌کننده گاز کشور تبدیل شده و اکنون با فرآورش روزانه ۸۴۵ میلیون مترمکعب مصرف گاز در همه پالایشگاه‌های کشور، بیش از ۶۳۰ میلیون مترمکعب مصرف خانگی، تجاری، صنایع کوچک و غیرعمده است.
«سیداحسان خاندوزی» در بازدید از پالایشگاه نهم پارس‌جنوبی (فاز ۱۲) تأکید کرد: مجتمع گاز پارس‌جنوبی با استفاده از توانمندی‌ها و فناوری‌های روز، نقش بسیار اساسی و کلیدی در چرخ اقتصاد کشور دارد.
وی در حاشیه‌ این بازدید با بیان اینکه استمرار تولید در منطقه پارس‌جنوبی از جلوه‌های کار جهادی است، گفت: اقدام‌های شایسته و بسیار بزرگ کارکنان مجتمع گاز پارس‌جنوبی (تولید مستمر و پایدار گاز) در روزهای سرد سال آرامش و آسایش را برای هموطنان به ارمغان آورده است.


نیاوران بیشترین تعداد بدمصرف آب را
در خود جای داد

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: 133 هزار و 682 خانوار در شهر تهران بیش از دو برابر الگو و حد مجاز، آب مصرف می‌کنند که ناحیه نیاوران با 18 هزار و 200 مشترک بدمصرف، بیشترین تعداد بدمصرف را در خود جای داده است. سید رسول باقری گفت: سه درصد از مشترکین پایتخت بدمصرف هستند که هشت درصد آب شرب خانگی این کلانشهر را مصرف می‌کنند. باقری افزود: نواحی دیباجی، آیت‌الله کاشانی و شهرک غرب از لحاظ اسکان و استقرار مشترک بدمصرف در رده‌های بعدی قرار دارند. به گفته معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گروه بدمصرف‌ها معادل 42 میلیون و 492 هزار و 806 مترمکعب آب را در 9 ماه نخست امسال مصرف کرده‌اند.


هیچ بنزینی از پتروشیمی‌ها  دریافت نمی‌کنیم

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با ناترازی گاز و افزایش مصرف در بخش خانگی، توزیع سی‌ان‌جی در کشور محدود شد که این موضوع باعث افزایش ۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در کشور شده است. علی‌اکبر نژادعلی، درباره روند ذخیره‌سازی باتوجه به کاهش مصرف سوخت سی‌ان‌جی و افزایش مصرف بنزین اظهار داشت: ما اکنون ذخیره‌سازی به میزان مناسب داریم و کاهش فشار گاز در برخی نقاط کشور مدت زمان محدودی حادث می‌شود و امید می‌رود تا پایان هفته مشکل برطرف شود و شرایط هوایی کشور به حالت نرمال برگردد و بر این اساس قدر مسلم جایگاه‌های سی‌ان‌جی وارد مدار خواهند شد، بنابراین برای مدت محدودی نیاز است که ما از ذخایر استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: از پتروشیمی‌ها هیچ «بنزنی» دریافت نمی‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی