امیدواری سرخ‌ها با امید

 

بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر دیروز ادامه پیدا کرد. مس کرمان در ورزشگاه شهید باهنر این شهر 2- 0 نفت مسجدسلیمان را شکست داد که در این مسابقه عارف رستمی (5 و86) هر 2 گل شاگردان فرزاد حسین‌خانی را به ثمر رساند.
 از ساعت 16:30 پرسپولیس و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند که قضاوت این بازی را سیدوحید کاظمی برعهده داشت. یحیی گل‌محمدی سرخپوشان پایتخت را با ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، علی نعمتی، وحدت هنانوف، سینا اسدبیگی، میلاد سرلک، دانیال اسماعیلی‌فر، امید عالیشاه، وحید امیری و محمد عمری به میدان فرستاد. به این ترتیب، حنانوف در دفاع راست به میدان رفت و عالیشاه هم جایگزین سعید صادقی شد. مهدی تارتار هم گاندوها را با ترکیب حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی، حامد نورمحمدی،  محمد قریشی، پوریا پورعلی، محمدامین درویشی، آرمان اکوان، امیرحسین جدی، محمدحسین اسلامی، سجاد جعفری و محمدرضا سلیمانی به میدان فرستاد.
این بازی با حمله غیرمنتظره ذوبی‌ها آغاز شد و دقیقه 4 شوت دیدنی امیرحسین جدی از راه دور بعد از واکنش بیرانوند به تیرک دروازه خورد و گل نشد. پس از آن، با اینکه توپ و میدان در اختیار قرمزها بود ولی اصفهانی‌ها اجازه موقعیت‌سازی به این تیم ندادند. دقیقه 36 حرکت ترکیبی بازیکنان ذوب آهن با ارسال درویشی به داخل محوطه جریمه همراه شد و اسلامی شوت سرضرب خود را زد که بیرانوند توانست توپ را بگیرد. دقیقه 38 هم شوت آرام حنانوف در اختیار حبیب فرعباسی قرار گرفت و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. با شروع نیمه دوم، تارتار تغییری در تیمش انجام داد و سامان نریمان جهان خرید جدید تیمش را به جای درویشی به میدان فرستاد. دقیقه 53 هم اولین تعویض پرسپولیس انجام شد و شیخ دیاباته به جای نعمتی به میدان آمد تا این مهاجم اهل مالی بعد از مصدومیت یک ماه و نیمه دوباره به میدان برود. دقیقه 63 پاس عمری برای دیاباته در محوطه جریمه به صورت کات بک ارسال شد که شیخ سایه توپ را زد و نتوانست گلزنی کند. دقیقه 64 هم شوت سرکش پورعلی گنجی با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 69 دومین تعویض سرخ‌ها انجام شد و سروش رفیعی به جای حنانوف به زمین آمد. رفیعی بلافاصله بعد از ورود به زمین پشت توپ ایستاد و سانتر خود را روی دروازه فرستاد که با ضربه سر امید عالیشاه توپ تبدیل به گل شد. پرسپولیسی‌ها در ادامه برای زدن گل دوم تلاش کردند اما به هدف نرسیدند. دقیقه 88 گل محمدی 2 تعویض دیگر انجام داد و کمال کامیابی‌نیا و فرشاد فرجی به جای عالیشاه و سرلک به میدان آمدند. این بازی در نهایت با نتیجه 1- 0 به سود پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم در صدر جدول 35 امتیازی قرار گیرد. سپاهان هم با 30 امتیاز در رده دوم قرار دارد و گل‌گهر هم که امروز بازی دارد، با 28 امتیاز سوم است. استقلال هم با 27 امتیاز در رده چهارم ایستاده است.

جستجو
آرشیو تاریخی