صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

اخبــــار

برای دومین بار طی ده روز اخیر رقم خورد
گفت‌و‌گوی تلفنی رئیسی و پوتین
آیت‌الله رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، ضمن مرور روابط دوجانبه و منطقه‌ای تهران-مسکو، بر لزوم افزایش همکاری و هماهنگی‌های فیمابین تأکید کرد. رئیس جمهور همچنین توافقات دو کشور برای گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت را سازنده و مثبت عنوان کرد و افزود: از حل و فصل مسائل سوریه در چهارچوب روند آستانه حمایت می‌کنیم. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی از آمادگی و علاقه‌مندی کشورش برای ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و نیز گسترش همکاری‌ها در عرصه حمل و نقل و ترانزیت خبر داد. رئیس جمهور روسیه همچنین بر اهمیت مذاکرات روند آستانه در حل و فصل مسائل سوریه تأکید کرد و همه طرف‌ها را متعهد به آن دانست.


محمد مخبر مطرح کرد
طراحی گام دوم نهضت سوادآموزی
جلسه شورای‌عالی پشتیبانی سوادآموزی پس از 6 سال وقفه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و بر تخصیص حداکثری بودجه سازمان نهضت سوادآموزی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور تأکید شد. محمد مخبر با اشاره به اهمیت سوادآموزی در کشور، بی‌سوادی را ام‌المصائب خواند و گفت: در اقصی نقاط ایران کودکان مستعدی هستند که به دلایل مختلف موفق به ادامه تحصیل نیستند اما با شکوفا شدن استعدادها و فراهم شدن زمینه‌های تحصیلی، آنها می‌توانند تبدیل به یک استعداد درخشان برای خود و کشور شوند. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به رتبه ایران از لحاظ سوادآموزی در شاخص‌های جهانی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های نهضت سوادآموزی در طول ۴۰ سال گذشته و رسیدن به آمار بالای ۹۰ درصد سوادآموز در کشور اما به دلیل برخی تعارض‌ها در شاخص‌ها، تلاش‌های نهضت سوادآموزی در طول سالیان گذشته به خوبی دیده نشده است که باید با به‌روزرسانی این شاخص‌ها و برنامه‌های سواد‌آموزی، در راستای ارتقای رتبه ایران در سطح کشورهای جهان گام برداریم.

دیدار وزیر کشور با علما و مراجع تقلید
احمد وحیدی وزیر کشور  در دیدار با شماری از علما و مراجع تقلید از آخرین وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور گزارش داد. به گزارش ایرنا در جریان این دیدارها مراجع تقلید نسبت به ضرورت ازدیاد جمعیت، گشایش‌های اقتصادی، حفظ کرامت مردم، توجه به آسیب های اجتماعی، جهاد تبیین ، کنترل بازار و نرخ تورم تأکید کردند. وزیر کشور نیز با اشاره به شکست توطئه‌های دشمنان در حوادث اخیر،  گفت: رئیس جمهور نسبت به حل مشکلات معیشتی اهتمام بالایی دارد و این مسأله جزو کارهای جدی دولت است و رئیس جمهور روزانه به صورت مرتب اوضاع بازار و تورم را بررسی می‌کند. وی تصریح کرد: دولت سیزدهم دربرابر اقدامات و فعالیت‌های ضد اسلامی و ضد ارزشی ایستاده است و به همین دلیل دشمن به صورت جدی به دنبال تخریب دولت و انحراف افکار عمومی نسبت به اقدامات و تلاش‌های کارگزاران مردم است.

جستجو
آرشیو تاریخی