صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هشت - ۲۹ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هشت - ۲۹ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۲

اخبــــار

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت تأکید کرد
اصلاح بسترهای فسادزا در دستگاه‌های اجرایی

رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، یکی از ویژگی‌های اصلی دولت مردمی را فسادستیزی عنوان و تصریح کرد: فسادستیزی در حوزه دولت و دستگاه‌های اجرایی به معنای اصلاح بسترهای فسادزا بوده و این، از برخورد با فساد نیز مهم‌تر است، زیرا با از بین رفتن بسترها حتی اگر کسی انگیزه و نیت فساد هم داشته باشد، نمی‌تواند آن را عملی کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله رئیسی، نقش سامانه‌های نظارتی در رفع بسترهای فسادخیز را مهم توصیف و تأکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به گزارش وقوع فساد از سوی هر دستگاه و بخشی حساس باشند و آن را به دقت بررسی کنند تا ضمن برخورد با عوامل فاسد، بسترهای ایجادکننده آن نیز از بین برود.
وی در ادامه با اشاره به پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اجرای این طرح را در گسترش فضای سبز در کشور و ارتقای کیفیت هوا مفید و اثرگذار دانست و افزود: با مشارکت متعهدانه دستگاه‌های مختلف در سراسر کشور بویژه همکاری وزارت جهادکشاورزی، شهرداری‌ها و مردم می‌توان این طرح را به طور کامل و با موفقیت اجرا کرد.رئیس‌جمهور در ادامه با قدردانی از خدمات خیرین کشور در بخش‌های مختلف از جمله در زمینه ساخت مدرسه و مراکز آموزشی، بر انجام تعهدات دولت در تجهیز مراکزی که خیرین احداث می‌کنند، تأکید کرد.تلاش برای تسهیل معیشت و ارتقای سطح رفاه و آسایش مردم از دیگر تأکیدات رئیس‌جمهور به اعضای هیأت دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه روز گذشته هیأت دولت بود.

پیام تسلیت کنعانی
برای سانحه سقوط بالگرد در اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه با خانواده جانباختگان سانحه سقوط بالگرد در اوکراین ابراز همدردی کرد. به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی با اظهار تأسف از وقوع سانحه سقوط یک فروند بالگرد متعلق به اوکراین  روی ساختمان مهد کودکی در شهر کی یف، که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان اوکراینی از جمله وزیر کشور، معاون وی و دو کودک شد، این حادثه را به خانواده‌های کشته شدگان، دولت و مردم اوکراین، تسلیت گفت و برای مجروحان این سانحه شفای عاجل مسألت کرد.

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد
آزادی 5/98 درصد بازداشتی‌های
اغتشاشات اخیر

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری دیروز خود، درباره اقدامات قوه قضائیه در ناآرامی‌های اخیر توضیح داد و در مورد تعداد آزادشده‌های اخیر هم گفت: به‌طور کلی ۹۸ و نیم درصد بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در استان تهران تاکنون آزاد شدند و در کل کشور هم به نظر می‌رسد اینگونه باشد.
صدور حکم بدوی جاسوس بلژیکی
سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت استرداد اولیور ون کاستیل تبعه کشور بلژیک گفت: به اتهامات این فرد مطابق قانون رسیدگی شده و از ناحیه مرجع صالح هم حکم بدوی صادر شده است.
اعاده پرونده مهدی تاج به دادستانی
سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در این مورد، دو پرونده بر اساس گزارش سازمان بازرسی در اختیار داریم. این پرونده در ناحیه ۲۸ دادسرای عمومی انقلاب تهران با اتهام تضییع حقوق بیت‌المال و تصرف غیرمجاز در منابع ملی با صدور قرار جلب به دادرسی و صدور کیفرخواست به دادگاه صالح یعنی دادگاه کیفری شماره دو مستقر در دادگاه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت ارسال شد. وی افزود: ۷ آذر سال‌جاری در ۱۰ بند نسبت به آن نقص تحقیقات گرفته شد و پرونده جهت رفع نقص به دادستانی اعاده شده است. چنانچه در مورد دو پرونده تصمیم قانونی لازم اتخاذ شود، آن را اعلام می‌کنیم.
احضار 35 متهم در پرونده حوادث زاهدان
وی درباره آخرین وضعیت پرونده حوادث اخیر زاهدان گفت: این پرونده در دادسرای نظامی زاهدان در حال رسیدگی است و بازپرس ویژه‌ای برای این امر اختصاص یافته است. تاکنون ۳۵ متهم احضار شدند و قرار قانونی صادر شده است و عناوین اتهامی در این موضوع متفاوت است. ۳۹۴ نفر هم با اخذ تعهدات آزاد شدند.
در برخورد با بزه جناح‌بندی نداریم
سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده خبرنگاران بازداشتی و همچنین درخواست یکی از رسانه‌ها برای برخورد با روزنامه‌های اصلاح‌طلب گفت: قوه قضائیه بر اساس قانون عمل می‌کند و رفتارش، رفتار قانونی است. قوه قضائیه در مورد هیچ خبرنگاری که در راستای تکلیف قانونی خودش کاری را انجام می‌دهد و اقداماتش دور از اقدامات مجرمانه است، اعتقادی به تعقیب ندارد. اعتقاد ما این است که هیچ فردی به خاطر این شغل ارزشمند مورد تعقیب قضایی قرار نمی‌گیرد مگر اینکه بزه انجام دهد. ستایشی خاطرنشان کرد: در خصوص برخورد قوه قضائیه با اصحاب رسانه جناح و دسته‌بندی وجود ندارد.سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: اکثریت این افراد آزاد شدند و در مورد تعدادی افراد انگشت‌شمار هم در حال تکمیل پرونده‌ها هستیم.
 رئیس سابق هلال احمر در زندان است
سخنگوی قوه قضائیه درباره آزادی «پیوندی» رئیس سابق هلال احمر گفت: انتشار خبری مبنی بر اینکه رئیس سابق هلال احمر علی‌رغم حکم محکومیت، در زندان نیست، صحت ندارد و اگر در زندان هم‌ نباشد براساس قرار تأمینی است که صادر شده است. ایشان نسبت به رأی بدوی تجدیدنظرخواهی کرده و بعد از رسیدگی به تجدیدنظر، رأی تأیید شد و قطعیت یافته است. نامبرده به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۵ میلیارد ریال رد مال و ۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است. او در زندان است و پرونده پس از قطعیت به اجرای احکام ارسال شده و در حال اجرای حکم است.
 آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی
وی درباره آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی گفت: مشارالیه در دو پرونده محکومیت دارد؛ یکی از آن پرونده‌ها اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و پرونده دیگر توهین به مقدسات است. متهم در پرونده نخست به ۱۵ ماه و در پرونده دوم به ۳۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. او در حال حاضر در حال گذراندن محکومیت مجازات نخست است.

جستجو
آرشیو تاریخی