صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هشت - ۲۹ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هشت - ۲۹ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

اخبـــــار

مدیرعامل بیمه سلامت:
۶ میلیون ایرانی فاقد بیمه‌ در دولت سیزدهم زیر چتر حمایتی قرار گرفتند

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: ۶ میلیون ایرانی فاقد پوشش بیمه در دولت سیزدهم زیر چتر حمایتی این سازمان قرار گرفتند و از خدمات بیمارستانی و سرپایی با تعرفه بیمه‌ای بهره‌مند شدند.
محمدمهدی ناصحی به ایرنا گفت: شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه از اقدامات بزرگ است و در این طرح ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی درمان عموم مردم زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است. افزایش شمار بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات بیمه‌ای حرکت مناسبی برای کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم در برابر این بیماری‌های پرهزینه و کمر شکن بود که از نیمه دوم امسال آغاز شد و تأثیر بالایی در کاهش هزینه درمانی این بیماران داشته است.
ناصحی با اشاره به اهمیت اجرای طرح دارویار در هدفمندسازی یارانه‌های اختصاص یافته به دارو، گفت: در اجرای این طرح سه هزار برند دارو بتازگی به فهرست تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شده است. در زمان حاضر نزدیک به ۲ هزار داروی بیمه‌ای زیر پوشش طرح دارویار قرار دارند. از ۳۶۶ قلم دارو که قرار بود تحت پوشش بیمه قرار گیرند اکنون ۳۰ قلم از سوی بیمه سلامت به صورت پرداخت در صندوق صعب العلاج اضافه شده و بقیه نیز بتدریج با تصویب در شورای عالی بیمه به جمع داروهای بیمه‌ای طرح دارویار افزوده می‌شوند.


مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو مطرح کرد
افزایش ۵ برابری تولید آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: میزان تولید آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور پنج برابر افزایش یافته است و اکنون سرم‌سازها سه شیفت مشغول فعالیت هستند و حتی جمعه‌ها هم روند تولید را متوقف نکردند تا بازار به اشباع برسد.
محمد پیکان‌پور افزود: با توجه به شرایطی که متأسفانه در مهر سال جاری اتفاق افتاد و برخی کمبودهای دارویی حتی در برخی داروها مانند استامینوفن و بروفن ایجاد شد، در دو ماهه گذشته اقدامات شبانه‌روزی در حال انجام بود که این کمبودها برطرف شود. به طور مثال، میزان تولید استامینوفن از یک میلیون و ۲۰۰ عدد در مهرماه به بیش از هفت میلیون در آبان و آذر و میزان تولید سوسپانسیون بروفن از ۳۰۰ هزار عدد در مهر به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد رسیده است.
وی اظهار داشت: در بازه زمانی ۲ ماهه، نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار اقلامی که در گمرک مانده بود، ترخیص شد و ذخیره دارویی بالای ۶ ماه کشور از حدود ۳۰ درصد در مهر به ۶۰ درصد در ابتدای دی رسید.
وی تصریح کرد: باید توجه کرد که اگر چرخه نقدینگی مورد پایش دقیق قرار نگیرد و تأمین مالی صنعت داروسازی از سمت نهادهای مربوطه انجام نشود در وضعیت دارو اثرگذار خواهد بود. رئیس جمهور اخیراً در نشستی  تصریح کرد که همچنان مواردی که در حوزه دارو تکلیف شده، در دستور پرداخت قرار گیرد تا مشکلات دارویی برطرف شود و پرداخت از جیب مردم افزایش نیابد.

جستجو
آرشیو تاریخی