اخبــــار

زمین لرزه خوی 120 مصدوم برجا گذاشت

گروه حوادث/  زمین لرزه 5.4 ریشتری در شهرستان خوی منجر به مصدوم شدن 120 نفر شد. ذبیح‌الله کاظمی، فرماندار خوی گفت: در حادثه زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ظهر چهارشنبه منطقه فیرورق این شهرستان بیشتر مصدومان در حین خروج از منزل به صورت جزئی دچار شکستگی و جراحت شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در این حادثه تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است، اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب (۱۵ تیم) هم برای بررسی خسارت‌ها در شهر فیرورق و برخی روستاهای اطراف منطقه زلزله‌زده حضور دارند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه، خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.
همچنین حدود ساعت ۱۳ و ۱۹ دقیقه چهارشنبه زمین لرزه دیگری با قدرت ۳.۶ ریشتر همین منطقه را لرزانده بود. مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، نیز در این‌باره گفت:‌ امدادگران در سطح استان آذربایجان غربی به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند. حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اعلام تخریب توسط گزارش‌های مردمی بیان کرد: 15 روستا در محدوده بخش صفاییه بخش فیورق خوی، مناطق گشتیلاخ، شوربلاخ، روستای وار و قینانلو و بینانلو دچار خسارت‌هایی شده‌اند.


3 مصدوم در زلزله مازندران

گروه حوادث/  زمین لرزه‌  ۴.۲ ریشتری شامگاه سه‌شنبه در مازندران 3 مصدوم داشت و به چهار خانه نیز خسارات جزئی وارد شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»،  ساعت ۲۱:۱۳ سه‌شنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر مرکز استان مازندران را لرزاند. این زلزله علاوه بر ساری، مرکز استان در بابل، قائمشهر و برخی مناطق شرقی استان ازجمله بهشهر و نکا احساس شد. حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در این‌باره گفت:  براساس گزارش ها به چهار واحد مسکونی خسارت وارد شده که براساس برآورد اولیه این خسارت جزئی بوده است.
همچنین 3 نفر مصدوم شدند که علت این حادثه ناشی از زلزله نبوده، بلکه مربوط به  رفتار پس از زلزله بوده است و اینها نشان می‌دهد  اطلاعات درستی در مقابل  زلزله نداریم و لازم است در این زمینه به هشدارها و توصیه‌ها توجه کنیم.
محمدی بیان کرد: از مردم  می‌خواهیم پس از بروز حوادث طبیعی همانند زلزله در نخستین گام آرامش خود و اعضای خانواده را حفظ کنند و در صورت نیاز از امن‌ترین مکان و ایمن‌ترین موقعیت برای حفظ جان خود و دیگران استفاده کنند.


کشف جسد پیرمرد بدون گوش

گروه حوادث/  جسد پیرمرد تنها 48 ساعت پس از جنایت در حالی کشف شد که گوش‌های او را بریده و شکنجه اش کرده بودند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل گزارش قتل پیرمردی در خانه‌اش به بازپرس وحید ناصری اعلام شد. به دنبال این خبر بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. تیم جنایی با ورود به طبقه اول ساختمان چهار طبقه با جسد پیرمرد در سرویس بهداشتی مواجه شدند. گوش‌های پیرمرد بریده شده و با ضربات جسم نوک تیزی به قتل رسیده بود.
روی دست‌های پیرمرد نیز آثار کبودی به چشم می‌خورد که نشان می‌داد دست‌های پیرمرد بسته شده و مورد شکنجه قرار گرفته بود. متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را حدود 48 ساعت قبل اعلام کردند. خانه بهم ریخته بود اما سرقتی صورت نگرفته بود. از سویی در ورودی خانه سالم بود و تنها پنجره مشبک ورودی خانه شکسته شده بود.
پسر مقتول که جسد را پیدا کرده بود در تحقیقات گفت: دو روزی می‌شد که از پدرم بی خبر بودم و هر چه با او تماس می‌گرفتم، جواب نمی‌داد. نگران شده و به خانه‌اش آمدم. با دیدن پنجره مشبک شکسته شده، با کلید یدکی که داشتم وارد خانه شدم. از پدرم خبری نبود اما لکه‌های خون در آپارتمان دیده می‌شد. به دنبال لکه‌های خون رفتم و با جسد پدرم در سرویس بهداشتی مواجه شدم. جسد به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت ادامه دارد.


باران 12 خانه را در خوزستان تخریب کرد

گروه حوادث/   بارندگی‌های شدید در استان خوزستان و آبگرفتگی منجر به ریزش و تخریب 12 خانه در این استان شد.
امیرعباس نجفی معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان در تشریح این خبر اظهار کرد: به خاطر بارندگی‌های اخیر تا کنون خانواده‌های متعددی دچار آسیب و خسارت شده‌اند که روز چهارشنبه به همت نجاتگران این جمعیت به 117 خانوار امدادرسانی شده و اقلام زیستی دریافت کرده‌اند.
وی افزود: علاوه‌ بر چهار باب منزل مسکونی ریزش کرده در آغاجاری که بعد از ظهر سه‌شنبه مورد امدادرسانی قرار گرفته‌اند، هفت باب منزل در هندیجان و یک باب نیز در بهبهان  چهارشنبه بر اثر شدت و میزان بارندگی‌ها دچار ریزش شدند که با حضور نجاتگران به خانوارهای متأثر امدادرسانی انجام شد و به منطقه امن انتقال یافته‌اند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا در روند امدادرسانی‌ها تسریع ایجاد شود، گفت: در حال حاضر شعب جمعیت هلال احمر در آماده‌باش کامل قرار دارند تا آمادگی پاسخگویی به حوادث با وسعت بیشتر را داشته باشند.

4 روز بعد از سقوط هواپیمای نپالی
 اجساد 71 سرنشین پرواز پوکارا پیدا شد


چهار روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری در نپال اجساد 71 سرنشین پیدا شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، این هواپیما که حامل ۶۸ مسافر و چهار خدمه بود، صبح روز یکشنبه گذشته دچار سانحه شد. این حادثه، مرگبارترین سانحه هوایی طی ۳۰ سال گذشته در نپال بوده است. تاکنون ۷۱ جسد از قربانیان سانحه هوایی پوکارا پیدا شده است و جست‌و‌جوها برای یافتن آخرین سرنشین این هواپیما همچنان ادامه دارد.
یکی از مقامات محلی نپال در این باره گفت: هیچ امکانی برای یافتن این بازمانده‌ به طور زنده وجود ندارد. ما تاکنون ۷۱ جسد را پیدا کرده‌ایم و جست‌و‌جوها برای یافتن آخرین سرنشین این هواپیما ادامه خواهد داشت.
گفته می‌شود این هواپیما قبل از سقوط با فرودگاه تماس گرفته است. به گفته سخنگوی «خطوط هوایی یتی» این هواپیما یکشنبه بین یک فرودگاه قدیمی و فرودگاه بین‌المللی پوکارا سقوط کرده است. ۵۳ شهروند نپالی، 5 مسافر هندی، 4 روسی، 2 کره‌ای، یک افغانستانی و یک ایرلندی از سرنشینان این هواپیما بوده‌اند. دولت نپال هیأتی را برای بررسی علت سقوط این هواپیما تشکیل داده است و انتظار می‌رود این هیأت ظرف ۴۵ روز آتی گزارش خود را در این زمینه ارائه دهد. تحقیقات برای بررسی علت وقوع این حادثه آغاز شده و قرار است جعبه سیاه این هواپیما به منظور انجام تحقیقات به خارج از نپال منتقل شود.

جستجو
آرشیو تاریخی