دورنــما

واشنگتن پست (امریکا)
چین در دوره سه ساله پاندمی کرونا کشوری قدرتمند به لحاظ اقتصادی نشان داد و توانست بخوبی برخلاف اغلب کشورهای جهان که کرونا بر اقتصاد آنها آسیب زیادی وارد کرد، از بحران مالی فرار کند. در روزهای اخیر نیز تحلیلگران وال استریت خبر داده‌اند، این کشور در روند اقتصادی خوبی قرار دارد. بنابراین می‌توان از پکن کمک گرفت تا رکود اقتصادی جهانی را برطرف کرد.

 

لوپی نیو (فرانسه)
آکسفام به مناسبت آغاز مجمع اقتصادی جهانی داووس گزارش سالانه خود را منتشر و اعلام کرده است، یک درصد جمعیت جهان بیشترین ثروت آن را در دست دارند. آکسفام در این گزارش خواهان افزایش مالیات ثروتمندان شده است. با این حال برخی ثروتمندان با دیده تردید به این گزارش نگاه می‌کنند و معتقدند، آکسفام در گزارش خود ثروت و درآمد را با هم اشتباه گرفته است.

 

عمان آبزرور (عمان)
در حالی که غرب همچنان به ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین ادامه می‌دهد و در جدیدترین اقدام انگلیس خبر از اهدای تانک به این کشور داد، ولادیمیر پوتین در گفت‌و‌گوی تلفنی اخیری که با اردوغان همتای ترکیه‌ای‌اش داشت، این اقدامات را مخرب توصیف کرد. کمک‌های جدید غرب به کی یف در شرایطی است که روسیه روز دوشنبه حملات جدیدی را علیه دنیپرو آغاز کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی