اخبار

افزایش 5 تیم در رقابت‌های قهرمانی والیبال آسیا


21 تیم در بیست و دومین دوره رقابت‌های قهرمانی والیبال مردان آسیا حاضر خواهند بود. این رقابت‌ها از 22 مرداد تا 4 شهریور سال آینده در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. کشورهای استرالیا، افغانستان، بنگلادش، بحرین، چین، هنگ‌کنگ، اندونزی، هند، ایران، عراق، ژاپن، قزاقستان، کره جنوبی، مغولستان، پاکستان، فیلیپین، قطر، تایلند، چین‌تایپه، ازبکستان و سریلانکا برای حضور در این دوره ثبت‌نام کردند و بدین ترتیب تعداد تیم‌ها نسبت به سال قبل 5 تیم بیشتر شده است. کویت و عربستان سعودی برای این دوره ثبت‌نام نکردند و در مقابل افغانستان، بنگلادش، اندونزی، عراق، مغولستان، فیلیپین و سریلانکا هم در دوره قبل حضور نداشتند و برای رقابت‌های آسیا 2023 تهران اعلام آمادگی کرده‌اند.


شروع نبردِ مدعیان مرحله اول چرخه انتخابی


مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی از صبح امروز در سالن شهدای هفتم تیر تهران شروع می‌شود. این رقابت‌ها با حضور همه نفرات دارای مجوز و بدون ارفاق وزن از ساعت 10 صبح امروز در 5 وزن اول 57، 65، 74، 86 و 97 کیلو آغاز و جمعه شب با معرفی نفرات برتر 5 وزن پایانی 61، 70، 79، 92 و 125 کیلو به پایان می‌رسد. با توجه به ارائه اسناد و مدارک پزشکی 97 کیلوی کشورمان در جهانی 2022 صربستان از سوی هیأت کشتی استان مازندران به فدراسیون کشتی، گویا فقط محمدحسین محمدیان از جمع ملی‌پوشان اعزامی به بلگراد، (به‌دلیل مصدومیت) غایب این مسابقات است. سایر نفرات به‌دلیل کسب مدال جهانی 2022، از حضور در مرحله اول چرخه انتخابی معاف هستند.قرار است تیم منتخب کشتی آزاد در مسابقات بین‌المللی جام ایوان یاریگین روسیه شرکت کند و کادر فنی نیز تصمیم گرفته تا نفرات اول این رقابت‌ها را به جام یاریگین اعزام کند.


مربی لالیگایی در مس کرمان


در روزهای گذشته مس کرمان مذاکراتی با  کالی تروئبا، مربی اسپانیایی انجام داد تا او رسماً به کادر فنی این تیم اضافه شود. این مربی 53 ساله در اتلتیکو مادرید، الچه، ایبار و رئال سوسیه داد اسپانیا به‌عنوان آنالیزور فعالیت داشته و در ادامه توانسته به‌عنوان مربی در تیم پونفرادینا در لالیگا 2، اولین تجربه مربیگری خود را دنبال کند. بعد از آن او بار دیگر در رسینگ اسپانیا به‌عنوان آنالیزور کار را دنبال کرده و فصل بعد از آن به‌عنوان یکی از اعضای کادرفنی به عضویت کادر در آمد. نقطه عطف کار این مربی اسپانیایی اما در اتلتیکو مادرید و در کنار دیگو سیمئونه بود که در 2006 تا 2014 به عنوان یکی از مربیان مورد اعتماد این مربی آرژانتینی کار کرد.


مربی برزیلی پرسپولیس: می‌توانیم بهتر شویم


اوسمار لوس ویرا، مربی برزیلی پرسپولیس دیروز در گفت‌وگو با سایت این باشگاه اظهار کرد: «بازی کردن در این لیگ واقعاً سخت است. بازیکنان حس رقابتی زیاد و روحیه‌ای جنگجویانه‌ دارند. امسال تیم خوبی در زمین داریم و بازیکنان قدرتمندی در هر چهار خط در اختیار ما هستند. در پایان نیم‌فصل در صدر جدولیم ولی همچنان می‌توانیم بهتر و بهتر شویم چراکه در بعضی بازی‌ها نوسان داشتیم و کنترل بازی را از دست دادیم.»او در پاسخ به این سؤال که رفتن لوکادیا چقدر روی برنامه‌های تیم تأثیرگذار بود، افزود: «لوکادیا بهترین گلزن تیم بود ولی فکر می‌کنم که بازیکنان خوب زیادی داریم و با تلاش همه آنها کنار هم می‌توانیم این مشکل را رفع کنیم. در این مدت با توجه به رفتن لوکادیا باید راه‌حل‌های جدیدی برای نوع بازی تیم پیدا می‌کردیم و خیلی مهم است که بگویم بازیکنان در این راه چقدر متمرکز و پرتلاش بوده‌اند که در برنامه‌های تاکتیکی جدید به ما کمک کنند. الان تیم‌مان را با یک ظرفیت بیشتر و شعاع حرکتی متنوع‌تر می‌بینم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی