مهدی کیانی، کاپیتان تراکتور در گفت‌و‌گو با «ایران»:

با آمدن VAR لیگ جذاب‌تر می‌شود

دیدارهای ما با سرخابی‌ها یک دربی خاص است اگر بردیف می‌ماند شرایط تراکتور بهتر می‌شد

محمدمحمدی‌سدهی/ حدود یک هفته از دیدار تیم‌های استقلال و تراکتور در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی می‌گذرد؛ دیداری که 2-1 به سود شاگردان ساپینتو به پایان رسید اما کماکان حاشیه‌ها و اظهارنظرها درباره آن ادامه دارد. در این بازی، داور دو خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد که با اعتراض تراکتوری‌ها همراه شد. گرچه کارشناسان داوری، تصمیمات کوپال ناظمی را تأیید کردند و روی هر دو پنالتی مهر تأیید زدند اما در روزهای گذشته هم شاهد اعتراض باشگاه تراکتور و واکنش استقلال بوده‌ایم. در این شرایط مهدی کیانی، هافبک دفاعی تراکتور که کاپیتان این تیم محسوب می‌شود، به خبرنگار «ایران» گفت: «همیشه بازی با تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای بازیکنان و هواداران‌مان خاص بوده و این دیدارها به نوعی یک دربی برای هواداران‌مان محسوب می‌شود. به همین دلیل همیشه دوست داریم مقابل این 2 تیم پیروز شویم و هواداران‌مان را خوشحال کنیم.» او افزود: «در بازی لیگ موفق شدیم استقلال را با 2 گل شکست دهیم و با روحیه بالا به مصاف این تیم در جام حذفی رفتیم اما اشتباهات داوری باعث شد نتوانیم بردمان را تکرار کنیم. همه اعتقاد داشتند که بازی ما با استقلال فینال زودرس جام حذفی است که البته همین‌گونه هم بود و بازی خوب و جذابی از آب درآمد.»
هافبک دفاعی تراکتور صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «بازیکنان استقلال با جان و دل برای پیروزی در این دیدار و انتقام شکست در لیگ، مقابل‌مان حاضر شدند. استقلال با تمام توان آمده بود تا این دیدار را ببرد اما ما هم عملکرد خوبی داشتیم و پنالتی‌ها شیرازه تیم‌مان را به هم زد. به نظرم در صحنه اول خطا پشت هجده قدم بود و مدافع‌مان روی بازیکن حریف خطای پنالتی مرتکب نشد. تمام داورها قابل احترام هستند اما در این دیدار از اشتباه داور لطمه خوردیم. عجیب اینکه وقتی به داور اعتراض می‌کردیم او به ما می‌گفت من سرهنگ هستم!» کیانی با اشاره به بحث این روزهای فوتبال ایران گفت: «کاش زودتر وی ای آر بیاید. کمک‌داور ویدیویی باعث می‌شود بازیکنان و داورها صددرصد تمرکزشان را روی بازی بگذارند و این موضوع حتی لیگ را زیباتر خواهد کرد. یکی از موضوعات مهم، غیبت هواداران است و حقیقتاً حضور آنها باعث می‌شود فوتبال بهتری ببینیم.»
کاپیتان تراکتور درخصوص سؤالی مبنی بر اینکه چرا همیشه دیدارهای این تیم با پرسپولیس و استقلال جنجالی می‌شود، پاسخ داد: «همیشه بازی‌های ما مقابل این دو تیم حساس است. در برخی مواقع هم بازی‌های ما با این دو تیم جنجالی می‌شود که البته دلیل آن خود بازیکنان هستند. از سویی بازیکنان در برخی مواقع حرکت‌هایی انجام می‌دهند که باعث تحریک هواداران می‌شود. به نظر من با احترام به همدیگر می‌توانیم فوتبال بهتری به تماشاگران ارائه دهیم.» او در خصوص تغییرات نیمکت تراکتور در فصل جاری هم صحبت کرد و گفت: «قربان بردیف برای تیم زحمات زیادی کشید. او دیسیپلین خوبی داشت و با سبک خودش فوتبال بازی می‌کرد. بردیف به بازی با سه مدافع اعتقاد داشت و از نظر من اگر او می‌ماند شرایط تراکتور بهتر می‌شد. البته خمز هم مربی بسیار خوبی است و رابطه خوبی با بازیکنان دارد، این مربی اعتقادش بر فوتبال هجومی است و در حال حاضر هم تیم این‌گونه شده است. امیدواریم با خمز لیگ را به بهترین نحو به پایان برسانیم.»
کاپیتان تراکتور درباره نیم‌فصل دوم لیگ برتر که از پنجشنبه شروع می‌شود، گفت: «همیشه بازی‌ها در نیم‌فصل دوم سخت‌تر از نیم‌فصل اول است چرا که تیم‌ها از همدیگر شناخت پیدا می‌کنند. ما 15 بازی دیگر داریم که باید تمام این بازی‌ها را به چشم فینال ببینیم و تلاش کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی