دستگیری 11 مرد خشن در پاتوق خلافکاران

 

گروه حوادث/ 11 مرد خشن که پس از آزادی از زندان اعمال مجرمانه خود را از سر گرفته بودند در پاتوقشان دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و از سرقت موتورسیکلتش خبر داد. وقتی تحقیقات از سوی مأموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد بررسی‌ها نشان می‌داد اعضای یک گروه به شکل سریالی اقدام به سرقت موتورسیکلت می‌کنند.
در ادامه مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و سرنخ اصلی از متهمان را در اختیار آنها قرار داد: به‌تازگی متوجه شدم که چند نفر از آشنایانم، خانه‌ای را در جنوب تهران اجاره کرده‌اند و آنجا پاتوق کارهای خلافشان است حتی آنها صحبت از سرقت موتورسیکلت و خودرو هم می‌کردند.
به‌دنبال این تماس بود که مأموران راهی پاتوق شدند و آنجا را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و مشخص شد افرادی که به آن خانه رفت و آمد دارند از متهمان سابقه‌داری هستند که به‌تازگی از زندان آزاد شده‌اند.
در نهایت پس از جمع‌آوری اطلاعات، کارآگاهان با هماهنگی بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت وارد عمل شده و 11 مرد سابقه‌دار را بازداشت کردند. در بازرسی از محل، سند و مهرهای جعلی، لوازم داخل خودرو و دفترچه‌هایی که نشان می‌داد سارقان سرقت‌هایشان را در آن ثبت کرده‌اند، کشف شد.
متهمان در تحقیقات به جرایم خود از سرقت موتورسیکلت تا جعل سند و تصادف‌های ساختگی اعتراف کردند. یکی از آنها در تحقیقات گفت: بعد از آزادی از زندان تصمیم گرفتیم باندی تشکیل دهیم. یکی از شگردهای ما سرقت موتورسیکلت در کنار خیابان بود که با سند و نمره کردن، آنها را با مبالغی بالا به فروش می‌رساندیم.
او ادامه داد: گاهی اوقات به سراغ خودروهای اجاره‌ای می‌رفتیم و آنها را اجاره و تخریب می‌کردیم گاهی نیز با خودروهای مدل بالا تصادف کرده و خسارت می گرفتیم. یا یکی از همدستانم خودش را مقابل خودروهای مدل بالا می‌انداخت و از راننده پول می‌گرفت تا شکایت نکند. خلاصه هر کاری می‌توانستیم از این راه پول به جیب بزنیم اجرا می‌کردیم.
با اعتراف متهمان، به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت، متهمان در اختیار اداره آگاهی قرار گرفته و تحقیقات ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی