صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و چهار - ۲۵ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و چهار - ۲۵ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۵

واکنش‌ها به اقدام هتاکانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو ادامه دارد

محکومیت توهین به مرجعیت شیعیان توسط مسیحیان ایران

گروه سیاسی/ با وجود گذشت چندین روز از اهانت نشریه شارلی ابدو به مقدسات و مرجعیت دینی و سیاسی، همچنان شخصیت‌های گوناگون و مردم با نشان دادن خشم خود این نفرت‌پراکنی را محکوم کرده‌اند. نکته قابل تأمل آنکه واکنش‌ها به این مسأله بعد جهانی پیدا کرده و نه تنها این مسأله محدود به ایران نیست که پیروان ادیان دیگر را نیز شامل شده است. به عنوان نمونه پس از اقامه نماز جمعه در مسجد امام رضا(ع) در کشمیر هند، تجمعی اعتراضی علیه توهین‌های مجله فرانسوی شارلی‌ابدو به رهبر انقلاب برگزار شد. تصاویر مخابره شده نشان می‌دهد صدها کشمیری در این تجمع با سر دادن شعار «لبیک یا خامنه‌ای» به محکومیت دولت فرانسه مبادرت کردند.
علاوه بر این هیأت مدیره انجمن کلیسای شرق آشوری در ایران با صدور بیانیه‌ای انتشار مجموعه کاریکاتورهای توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو را مبتذل و وقیح خواند.
به گزارش ایسنا، فرانکلین بنیامین رئیس هیأت مدیره این انجمن غیرمسلمان با ارسال این بیانیه نوشت: «انجمن کلیسای شرق آشوری در پی انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) در سال‌های گذشته توسط نشریه مبتذل شارلی ابدو که اینک شاهد تکرار آن اقدامات در قالب توهین به مقام معظم رهبری است این اقدام ضد اخلاقی، ضد دینی و ضد انسانی آن نشریه وقیح را بشدت محکوم می‌کند.
مسیحیان علیه هتاکی به اسلام
انجمن کلیسای شرق آشوری در ادامه بیانیه خود با اشاره به استاندارد دوگانه کشورهای غربی شارلی ابدو را مبتذل و وقیح توصیف کرد و نوشت: «غرب و رژیم‌های سکولار گرچه به ظاهر شعار آزادی و حقوق بشر را ندا می‌دهند لیکن در واقع آن را به ابزاری برای نیل به مقاصد شوم و شیطانی، لذت‌گرایی و خواسته‌های نفسانی و مبارزه با احکام و اراده الهی تبدیل کرده‌اند. حال که راهبرد تسخیر خیابان و ایجاد اغتشاشات در میهن‌مان با شکست روبه‌رو شد سردمداران دولت‌های غربی و از جمله رئیس‌جمهور فرانسه متوسل به روش رذیلانه توهین به مقدسات و مراجع دینی و در رأس آن مقام معظم رهبری شده‌اند. به همین دلیل هیأت مدیریه انجمن کلیسای شرقی آشوری در ایران از تمام دولت‌های مستقل و آزاده جهان، رهبران تمام ادیان و هر انسان آزاده و دینداری می‌خواهد تا ضمن محکومیت و برخورد جدی با این اقدام ناپسند تمام توان خود را در جهت جلوگیری از تکرار توهین به ادیان و مقدسات جوامع مختلف به کار گیرند.»
توهین به بزرگـــــــان تـــــــوسط شخصیت‌های کوچک
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان هم به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» واکنش نشان داد.به گزارش ایسنا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در صفحه توئیتر خود نوشت که نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» همان‌طور که پیش از این به رسول خدا(ص) توهین کرده بود، به قامت بلند امام خامنه‌ای توهین کرد. وی نوشت: «رهبران بزرگ به شخصیت‌های کوچکی که در تاریکی جهل مدرنیته گم شده‌اند توجه نمی‌کنند». معاون سید حسن نصرالله همچنین نوشت: «نمی‌توانند به کرامت‌های امام خامنه‌ای (مدظله العالی) آسیب بزنند. خدا حفظت کند ای رهبر ما.» شیخ نعیم قاسم همچنین جمله «خامنه‌ای نماد مقدس ماست» را هشتگ کرد. پیش از این حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تأکید کرد که اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه رهبر ایران را بشدت محکوم می‌کنیم. گفتنی است مــردم انقــلابی ایران روز جمعه با شرکت در راهپیمایی بعد از نماز جمعه‌های سراسر کشور بار دیگر موضع صریح خود در قبال هتاکی نشریه مورد حمایت پاریس را نشان دادند. در روزهای اخیر گروه‌های مختلف مردمی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، طلاب‌ و دانشجویان و همچنین شخصیت‌های مطرح سیاسی و دینی ایران و کشورهای اسلامی به‌صورت‌های جداگانه به این اقدام کشورهای غربی واکنش نشان دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی