صفحات
شماره هشت هزار و نود و هفت - ۱۷ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و نود و هفت - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

قزوین پیشگام طرح یکپارچه‌سازی اراضی زراعی روستاهای کشور 

قزوین - وزیر جهاد کشاورزی گفت: قزوین بدلیل سابقه و ظرفیت بالا در کشاورزی و اینکه قطب کشاورزی هوشمند ایران است به عنوان پایلوت یکپارچه‌سازی اراضی زراعی روستاهای کشور انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد در آیین تحویل اسناد تک برگی اراضی کشاورزی به کشاورزان روستای حاجی‌تپه بخش بشاریات شهرستان آبیک در استان قزوین افزود: یکپارچه‌سازی اراضی زراعی روستاها از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است که حرکتی ضد اصلاحات ارضی به حساب می‌آید که موجب خرد شدن زمین‌ها شد.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: یکپارچه‌سازی اراضی منافاتی با مالکیت کشاورزان بر اراضی خود نخواهد داشت.
وی در ادامه به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای صدور اسناد تک برگی اراضی کشور تا پایان کار دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: کشاورز مانند دیگر تولیدکنندگان در کشور است و باید مالکیت او را بر اراضی که در آن مشغول فعالیت است به رسمیت شناخت و شرایط مناسب را به منظور دریافت تسهیلات برایش فراهم کرد.
وی در بخش دیگری اظهار داشت: روستای حاجی‌تپه آبیک به شکل پایلوت قطب یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی روستاها در کشور انتخاب می‌شود و تسهیلات ویژه‌ای در این رابطه در حوزه تأمین آب، ادوات [کشاورزی] و کود و سایر نیازها درنظر گرفته خواهد شد.
 

سایت پسماند زباله آزادشهر جابه‌جا می‌شود

گرگان - استاندار گلستان با بیان اینکه جانمایی سایت پسماند زباله آزادشهر از ابتدا کاری غلط و بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی بود، گفت: جابه‌جایی این سایت، مطالبه بحق مردم است و با انجام مقدمات اولیه، این کار تا پایان دولت انجام خواهد شد.
علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: دو برنامه کاری برای سایت پسماند زباله آزادشهر در نظر گرفته شده که برنامه مداخله‌ای و کاهش آسیب و انجام اقدامات لازم برای بهبود وضعیت موجود درحال انجام است.
زنگانه، حفر چاه پایش، فنس‌کشی، درختکاری، نصب دستگاه زباله‌سوز و راه‌اندازی خط جدید پردازش زباله و تصفیه خانه شیرابه را از جمله اقدامات مداخله‌ای برای سایت پسماند زباله آزادشهر برشمرد و ادامه‌ داد: مطالعات علمی مکان جدید دفن زباله شرق گلستان درحال انجام است که پس از نهایی‌شدن و تأمین منابع مالی مورد نیاز در کوتاه‌ترین زمان عملیاتی خواهد شد.
استاندار گلستان از تفویض اختیار به فرمانداران برای نظارت بر هزینه‌کرد صحیح تسهیلات اقتصادی و اشتغالزایی و منابع تبصره‌ای ۱۶ و ۱۸ خبر داد و بیان داشت: همه این اقدامات در راستای تمرکززدایی اختیارات صورت گرفته و فرمانداران باید برای تحقق رشد 8 درصدی اقتصادی تلاش کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی