سخنگوی دولت:

بهترین مسیر شنیدن صدای مردم صندوق رأی است




گروه سیاسی/ علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با حضور مردم به پیروزی رسید و با همین حضور می‌تواند تداوم داشته باشد، خطاب به جریان‌های سیاسی سابقه‌دار که برای حضور همه سلایق در انتخابات دغدغه‌هایی ابراز کرده‌اند، تأکید کرد که با احترام به این دغدغه‌ها، معتقدیم حضور در پای صندوق‌های رأی الزامی است و همه باید در انتخابات حاضر شوند.
او که روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود سخن می‌گفت، اضافه کرد: ما بهترین مسیر برای شنیدن صدای مردم را صندوق انتخابات می‌دانیم و از همه، حتی کسانی که دغدغه و گلایه دارند، دعوت می‌کنیم که پای صندوق‌ها حاضر شوند.
به گزارش «ایران»، سخنگوی دولت نشست خبری خود را با تبیین شرایط وقوع انقلاب اسلامی و الزامات تداوم آن، از جمله حضور مردم در همه صحنه‌ها و انتخابات آغاز کرد و در ادامه به پرسش‌ها درباره وضعیت کشور در مقابله با ویروس کرونا و اقدامات دولت در این زمینه را تشریح کرد.
ربیعی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با حکم شخصی مستقر نشد، بلکه ناشی از خواست عمومی مردم بود، تصریح کرد: نظام امروز هم بدون اتکا به مردم نمی‌تواند به مسیر خود ادامه بدهد، به همین دلیل امام(ره) بارها گفتند که اگر مردم نباشند، نمی‌توان حکومت کرد.
او اضافه کرد: انقلاب اسلامی و خمینی کبیر به ما آموختند که مردم در رأس امور هستند، انقلاب با حضور مردم به پیروزی رسید و با حضور مردم هم می‌تواند تداوم داشته باشد. سخنگوی دولت بر همین اساس، از همه نهادها خواست تلاش کنند ثابت کنند که همه سلایق نقشی در انتخابات دارند.
 توضیحات ربیعی درباره اقدامات مقابله با ویروس کرونا
سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود، اقدامات دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور را تشریح کرد. او با بیان اینکه دولت حفظ جان و سلامتی شهروندان را در رأس همه امور می‌داند، به تصمیم جلسه جمعه شب دولت اشاره کرد و گفت: دولت در این جلسه تصمیم گرفت پروازهای مستقیم به چین و بالعکس را تعلیق کند.
ربیعی درباره ادامه پروازها به رغم این تصمیم دولت نیز افزود: همزمان با تصمیم‌گیری درباره تعلیق پروازها، برای برخی پروازها به چین یا بالعکس برنامه‌ریزی شده بود، بلیت‌ها صادر شده یا برخی پروازها در آسمان بودند، از این رو، آنچه در این جلسه مطرح شد، توقف فروش بلیت‌های جدید بود و درعین حال مقرر شد که پروازهایی که مسافران در حال سوارشدن هستند، یا پروازهایی که از قبل بلیت فروخته شده بود، مطابق برنامه‌های تنظیم شده، اما با انجام همه مراقبت‌های لازم انجام شود.
سخنگوی دولت درباره چرایی خارج نشدن دانشجویان ایرانی از شهر ووهان چین، مرکز شیوع ویروس کرونا، توضیح داد: این دانشجویان سه‌شنبه (امروز) همراه با تیم پزشکی و در یک شرایط ایزوله شده، از این شهر منتقل خواهند شد و سپس تیم اعزامی و دانشجویان، در محل مشخصی قرنطینه خواهند شد.
ربیعی درباره پروازهای ترانزیتی شرکت‌های هواپیمایی ایران با مسافران چینی که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی و خبری منتشر شد هم گفت: این پروازها که در کشورهای دیگر انجام شد، از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما غیر از پرواز سه‌شنبه که دانشجویان را به کشور بازمی‌گرداند، تا زمان بعدی، پرواز دیگری به چین یا از این کشور نخواهیم داشت.
شورای عالی امنیت ملی مسئولیتی درباره پروازها ندارد
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش «ایران» که به رغم مصوبه دولت، برخی در شبکه‌های اجتماعی عنوان کردند که پروازها به چین با مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت می‌گیرد و اساساً چرا شهروندان اعتماد اندکی به خبرهای رسمی دارند، تصریح کرد: هیچ مسئولیتی در این زمینه متوجه شورای عالی امنیت ملی نیست، هرچند نحوه اطلاع رسانی در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی یک نقیصه جدی بود و آسیب خوردیم، اما ما باید اعتماد اجتماعی را افزایش دهیم و باید به هم اعتماد کنیم.ربیعی با بیان اینکه ما تعهد اخلاقی و دینی خود می‌دانیم که وقایع را صادقانه به مردم بگوییم، اضافه کرد: در بحث کرونا هم معتقدیم باید با مردم به صورت شفاف صحبت کرد و نباید با جان مردم شوخی کرد. همه تلاش ما این است که با اعتماد و اتکا به هم این دوران سخت را سپری کنیم.
سخنگوی دولت درباره ادعای رئیس جمهوری اوکراین، مبنی بر اینکه ایران مبلغ 80 هزار دلار را به عنوان غرامت برای هر جان باخته حادثه سقوط هواپیما پیشنهاد کرده است، گفت: من با آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این زمینه صحبت کردم و ایشان گفت هنوز رقمی برای غرامت پیشنهاد یا تعیین نشده است.
 دخالت نکردن دولت در برنامه‌های صدا و سیما
ربیعی در پاسخ به اینکه برخی مدعی شدند که برنامه‌های چالشی صداوسیما با فشار دولت تعطیل شده است، تأکید کرد که کسی از دولت چنین نامه‌ای نزده یا چنین درخواستی مطرح نکرده است تا برنامه‌های انتقادی صداوسیما قطع شود. او با بیان اینکه هرچند توهین‌هایی در این برنامه‌ها می‌شد، اما ما دخالتی نداشتیم، اضافه کرد: نماینده دولت در شورای نظارت بر صداوسیما هم گفت که چنین چیزی مطرح نبوده و آنچه اتفاق افتاد، تصمیم داخلی صداوسیما بوده است.
ربیعی ضمن ابراز امیدواری مبنی براینکه همگان فرصت داشته باشند تا اگر نقدی می‌شود، بتوانند به نقدها پاسخ دهند، گفت: چندی پیش در برنامه 20:30 دیدم که بخشی از مقاله من قرائت شده و بعد گفته شد که ادبیات آن شبیه ادبیات امریکایی‌ها است، هرچند این شبیه سازی‌ها درست نیست و اگر نقدی می‌شود، باید واقعی باشد، اما ای کاش خنده‌های نتانیاهو را هم پس از خروج امریکا از برجام پخش می‌کردند.
سخنگوی دولت درباره رویکرد دولت نسبت به صداوسیما تصریح کرد: ما دخالتی بر سازمان نداشتیم، اما معتقدیم که نباید قطبی سازی هم صورت بگیرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7271/1/535028/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها