صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبــار

انتقال دو تیپ ارتش صهیونیستی از شمال اراضی اشغالی به جنوب
ارتش رژیم صهیونیستی ۲ تیپ از لشکر ۹۹ خود را از مرز لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی، به نوار غزه منتقل کرد. به گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، این ۲ تیپ در جاده صلاح‌الدین (جاده‌ای که نوار غزه را به شمال و جنوب تقسیم می‌کند)، مستقر شده‌اند. در همین حال، این رسانه صهیونیستی از انتقال ۲ تیپ ناحال ارتش از منطقه صلاح‌الدین به دیگر مناطق خبر داد و هدف از این اقدامات را زمینه‌سازی ‌برای انجام عملیات رفح ارزیابی کرد. استقرار نیروهای بیشتر در جاده صلاح‌الدین حکایت از این موضوع دارد که رژیم اشغالگر قصد دارد تا تمام جمعیتی که از شمال غزه به جنوب فرار کرده‌اند را در این منطقه محاصره کرده و مانع از بازگشت آنها به شمال شود.
 
بسته شدن درهای مسجد ابراهیمی به روی مسلمانان
نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل به بهانه عید «پسح»، درهای مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری را به روی نمازگزاران مسلمان بستند و آن را به روی شهرک‌نشینان صهیونیست باز کردند. خبرگزاری فلسطینی «معا» گزارش داد، «معتز ابو سنینه» مدیر مسجد ابراهیمی، تعطیلی این مکان مقدس مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و این اقدام را نقض آشکار حرمت مسجد ابراهیمی و تجاوز تحریک‌آمیز به حق مسلمانان برای دسترسی به اماکن مذهبی خود دانست. در پی این اقدام، صدها شهرک‌نشین وارد صحن مسجد‌الاقصی در شهر اشغالی قدس شدند. برخی منابع شمار این شهرک‌نشینان را 532 نفر ذکر کرده‌اند. طبق قوانین بین‌المللی اداره مسجد‌الاقصی زیر نظر دولت اردن است و همه سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت‌المقدس اشغالی و علیه ساکنان آن، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.
 
عملیات ضدصهیونیستی در الخلیل
منابع خبری از عملیات ضدصهیونیستی با سلاح سرد در کرانه‌ باختری خبر دادند. به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفت. مجری این عملیات به شهادت رسیده است. دو روز پیش نیز رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع عملیات ضدصهیونیستی در شهر اشغالی قدس خبر داد و اعلام کرد که یک عملیات زیرگیری با خودرو در قدس روی داده و 2 نفر زخمی شده‌اند.
 
اتحادیه اروپا خواستار تحقیق درباره گور دسته‌جمعی فلسطینیان شد
سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با ابراز نگرانی نسبت به گزارش‌های منتشر شده پیرامون کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه، خواستار تحقیقات مستقل در این زمینه شد. پیتر استانو در نشست با خبرنگاران در بروکسل با اشاره به آنچه احتمال نقض قوانین حقوق‌بشری در غزه نامید، افزود: انجام تحقیقات مستقل و پاسخگویی در این زمینه مهم است. استانو اضافه کرد: رویکرد اتحادیه اروپا در غزه یا هر مکان دیگری یکپارچه بوده و به همین خاطر است که ما خواهان آتش‌بس هستیم تا درگیری‌ها خاتمه یابد. پیش‌تر سخنگوی سازمان دفاع شهری نوار غزه اعلام کرده بود، بسیاری از اهالی منطقه ناپدید شده‌اند و نمی‌دانیم که آنها بازداشت شده یا دفن شده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی