صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

مصاحبه و خبر

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نیامد
حسن یزدانی مرد ۹ مداله المپیک و جهان کشتی ایران، به خاطر ادامه روند توانبخشی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد نیامد. فدراسیون کشتی اعلام کرد: حسن یزدانی که بعد از جراحی کتفش، با برنامه و هماهنگی با کادر فنی در جویبار تمرین می‌کند، در این اردو هم به دلیل تکمیل روند فیزیوتراپی‌اش غایب است و تنها تمرین می‌کند. حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه می‌شود. او بعد از حذف رقیبش دیوید تیلور با ناراحتی گفته است: «دوست داشتم بار دیگر با تیلور در المپیک رقابت کنم. حضور کشتی‌گیرانی مثل تیلور و عبدالرشید سعدالله‌یف یا جردن باروز باعث افزایش هر چه بیشتر اعتبار کشتی در المپیک می‌شد. در نبود آنها زیبایی کشتی در المپیک کمتر می‌شود.»
 

رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
تیم ملی ریکرو در کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد تیمی ایران را شکست. در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی با امتیاز 2017 هشتم شد، در حالی که رکورد تیمی ایران را ارتقا داد. پیش از این رکورد ریکرو ایران در بخش تیمی با امتیاز 2008 بود که در بازی‌های آسیایی هانگژو برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد ایران را 9 امتیاز ارتقا بخشند.


یک طلا و یک برنز دختران تالوکار در چین
دختران تالوکار در اولین روز انتخابی جام جهانی ووشو یک طلا و یک برنز دشت کردند. هلیا اسدیان در فرم نن گوئن طلایی شد تا اولین مدال طلای کاروان ووشو را به نام خود سند بزند. همچنین زهرا جلیلی در فرم گوئن شو روی سکوی سوم ایستاد.مدال‌های این فرم توسط مهدی علی‌نژاد، عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی به ورزشکاران اهدا شد.


نوروزی‌نژاد بهترین بازیکن لیگ آلمان
پوریا نوروزی‌نژاد، بهترین بازیکن هفته بیست و نهم لیگ هندبال آلمان شد. لژیونر هندبال که در پست بغل‌چپ بازی می‌کند، با کسب ۷۹ امتیاز در تیم منتخب هفته بیست و نهم قرار گرفت. همچنین در پایان هفته بیست و نهم لیگ ۲ هندبال آلمان هانمن با کسب ۹۳ امتیاز، هِس مان با ۸۰، فالک با ۸۳، استابر با ۸۴، بِنِکه با ۸۷ و زینتل با ۸۴ امتیاز به ترتیب بهترین دروازه‌بان، بغل چپ، بغل راست، خط زن، بغل راست و پخش معرفی شدند. اینتراخت هاگن در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ ۲ هندبال آلمان قرار دارد.


بیماری عجیب ستاره تیم ملی اسپانیا
آلوارو موراتا ستاره تیم اتلتیکومادرید و گلزن تیم ملی اسپانیا با یک بیماری عجیب و نگران‌کننده مواجه شده است. روزنامه اسپانیایی آس، نوشته است موراتا به دلیل وضعیت نگران‌کننده‌اش تمرینات اخیر اتلتیکومادرید را از دست داد و تاریخ بازگشتش به میادین نامشخص است. از سوی دیگر روزنامه موندو دپورتیوو، جزئیات بیشتری در این مورد منتشر کرده است. طبق نوشته این روزنامه؛ موراتا به بیماری نورالژی عصب سه‌قلو دچار شده است. این بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید. دچار شدن به آن باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک، پیشانی، بینی و چند عضو دیگر می‌شود. این درد اغلب فقط در یک سمت صورت (چپ یا راست) اتفاق می‌افتد. او تمرین روز سه‌شنبه و چهارشنبه را از دست داد و در این مقطع طبق گفته پزشکان و تجربیات قبلی، تاریخ بازگشتش به میادین مشخص نیست. نورالژی سه‌قلو، درد شدیدی به‌خصوص در صورت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود انجام هر کار روزانه و کوچکی بسیار سخت و دشوار شود.
 

الگری: صعود یووه به فینال ارزش دارد
یوونتوس با وجود شکست در بازی برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا به فینال این رقابت‌ها راه یافت تا فرصت کسب یک جام را داشته باشد. یوونتوس مقابل لاتزیو 2-1 شکست خورد، اما به دلیل برتری 2-0 در بازی رفت، به فینال کوپا ایتالیا صعود کرد. ماسیمیلیانو الگری سرمربی یوونتوس تأیید کرد که تیمش برای حذف لاتزیو از کوپا ایتالیا و صعود به فینال فشار زیادی را تحمل کرده است. وی همچنین گفت: «رسیدن به فینال هرگز آسان نیست، در سه سال گذشته ما در دو فینال جام حذفی ایتالیا بازی کرده‌ایم. حالا باید روی سری A تمرکز کنیم، چون هنوز به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نرسیده‌ایم و آخر هفته هم با میلان روبه‌رو می‌شویم.» او این صعود را یک دستاورد بزرگ برای تیمش می‌داند: «این فینال ارزش صعود به سوپرجام ایتالیا را دارد، بنابراین از نظر مالی برای باشگاه مهم است. انتقاد همیشه پیرامون یوونتوس وجود دارد. نیم‌فصل اول فوق‌العاده‌ای داشتیم که هیچ‌کس انتظارش را نداشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی