صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

پشت پرده انصراف ستاره‌های تیم ملی والیبال

کودتا علیه پائز؛ شوخی است!

مهری رنجبر
خبرنگار

اردوی تیم ملی والیبال با پائز جدی‌تر شد، اما انصراف ستاره‌های والیبال از اردوی تیم ملی، بدجوری توی ذوق می‌زند. از انصراف موسوی و غفور گرفته تا مجرد، فلاح و مرندی که برای بعضی‌ها شائبه طغیان و حتی به تعبیر برخی، کودتا علیه سرمربی جدید را به وجود آورده است اما مرادی، نایب‌رئیس فدراسیون والیبال اصلاً این حرف‌ها را قبول ندارد و می‌گوید:«اصلاً حرف کودتا یک شوخی خنده‌دار است. آنها برای نیامدنشان دلایلی دارند که نمی‌توانند در این مقطع به تیم ملی کمک کنند. فضا، فضای کاملاً مثبت، تعاملی و بدون موج منفی است. نگاه بچه‌ها و فدراسیون دوستانه بود. خدا را شکر دست سرمربی تیم ملی باز است، حتی شاید باور نکنید وقتی با پائز برای انتخاب لیست 30 نفره اولیه تماس گرفتیم، کار انتخاب خیلی سخت بود.»
وی در ادامه می‌گوید:«موسوی که لیگ ملت‌های 2023 به تیم برگشت. او همان موقع در مصاحبه با ما گفته بود اگر حس می‌کردم تیم ملی سهمیه نمی‌گیرد، برنمی‌گشتم. او بعد از بازی‌های تیم ملی، در لیگ برتر برای فولاد سیرجان بازی کرد و لیگ برتر را مثل ستاره‌ای درخشان به پایان برد. درخشش او به حدی بود که علاوه بر لقب بهترین مدافع وسط، ارزشمندترین بازیکن هم شناخته شد. شاید آمادگی بی‌مثال او باعث شد هواداران والیبال چشم‌انتظار درخشش او این‌بار در لیگ ملت‌ها باشند، اما نشد و موسوی به اردو نیامده انصراف داد.» مدیر تیم ملی والیبال در این‌باره می‌گوید:«سید بازیکن غیرتی است. وقتی می‌گوید می‌آیم، واقعاً می آید و واقعاً از جان مایه می‌گذارد، اما او این‌بار به خاطر مصدومیت پایش و مسائل خانوادگی عذرخواهی کرد و گفت که ماه‌ها از همسر و پسرانش دور بوده است. او حتی در نامه‌ای به پائز نوشت که دوست دارم به تیم ملی کمک کنم اما به خاطر مصدومیت و زندگی‌ام باید از بین خانواده‌ام و تیم ملی یکی را انتخاب کنم. امروز می‌خواهم کنار خانواده‌ام باشم و منتظرم تا بازی‌های تیم ملی را در المپیک از تلویزیون تماشاگر باشم.»
مرادی دلیل نیامدن غفور را هم خداحافظی‌اش می‌داند و می‌گوید:«من دو، سه بار با امیر صحبت کردم. او معتقد است اگر می‌توانستم حتماً به تیم ملی کمک می‌کردم اما چون دو سال پیش خداحافظی کردم، صلاح نمی‌دانم به تیم برگردم. من حتی با سعید معروف هم صحبت کردم و گفتم در تیم ملی باز است، اما او گفت خداحافظی کرده‌ام و برنمی‌گردم. مهدی مرندی هم به خاطر مصدومیت پایش نیامد.»
به گفته او، اما آمدن و نیامدن مجرد و سعادت به نظر پزشک تیم بستگی دارد. مجرد با اینکه به خاطر ورم مچ پایش گفته نمی‌آید، اما قرار است با ورود به تهران، پزشک تیم ملی او را معاینه کند و بعد مشخص شود. سعادت، پشت خط زن جوان هم بعد از تصادفش در ترکیه به خاطر نگرانی فدراسیون، قرار است پزشک تیم ملی معاینه‌اش کند.

 

برش

اولین واکنش پائز بعد از ورود به تهران
هدفم صعود به المپیک است
مائوریسیو موتا پائز، سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال با ورود به تهران در اولین واکنش از هدف بزرگش با تیمش می‌گوید:«همه یک هدف بزرگ داریم و واقعاً باید روی آن تمرکز کنیم که آن هم صعود به المپیک پاریس است و تابستان امسال به آن نیاز داریم.»
او ساعت 4 بامداد دیروز با استقبال امیر خوش‌خبر وارد تهران شد و صبح هم با حضور در فدراسیون و صحبت درباره برنامه‌هایش با میلاد تقوی رئیس فدراسیون، ساعت 11 در سالن فدراسیون کارش را شروع کرد.
همزمان با ورود سرمربی جدید تیم ملی، دیروز با اضافه شدن محمد ولی‌زاده، شهروز همایونفرمنش، محمدرضا حضرت‌پور، محمدطاهر وادی و میثم صالحی بازیکنان دو تیم فینالیست لیگ به جمع اردونشینان، تمرین وارد فاز جدیدی شد. پائز که برای کار با تیم ایران هیجان‌زده است، می‌گوید:«امیدوارم در ایران با هم کار خوبی انجام دهیم. برای همکاری با فدراسیون و بازیکنان خیلی هیجان‌زده هستم. نمی‌توانیم این فرصت را از دست بدهیم و باید متمرکز پیش برویم چون در صورت کسب نتیجه مردم با ما خوشحال خواهند شد و امیدوارم چنین شود.»
مرد  برزیلی-فرانسوی  از خوشحالی‌اش برای حضور در ایران می‌گوید:«خیلی خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم تابستان خوبی بسازیم و در پاریس 2024 باشیم. این هدف ماست و از حمایت شما متشکرم که در این چالش طولانی با تیم ملی همراه هستید.»

جستجو
آرشیو تاریخی