صعود تیم ملی فوتسال به جام جهانی و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا

یک تیر و دو نشان

تیم ملی فوتسال کشورمان، دیروز در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2024، در سالن بانکوک آره‌نا برابر قرقیزستان قرار گرفت و به پیروزی پر گل 6-1 دست پیدا کرد. برخلاف دو مسابقه نخست که شاگردان وحید شمسایی نیمه اول خوبی را پشت‌سر نگذاشته بودند، ایران در دقیقه 8 با شوت بهروز عظیمی به گل رسید ولی یک دقیقه بعد دونیربک آمانبائف، توانست بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه، سالار آقاپور در دقیقه 10 گل زیبایی از یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند تا ملی‌پوشان کشورمان با پیروزی 2-1 راهی رختکن شوند. در نیمه دوم، مهدی کریمی در دقیقه 24 برای قهرمان 12 دوره رقابت‌ها گلزنی کرد و سعید احمد عباسی دروازه قرقیزستان را در دقیقه 26 باز کرد تا همچنان مدعی اصلی عنوان آقای گلی جام باشد. کریمی در دقیقه 36 باز هم برای ایران گلزنی کرد و گلزنی علی‌اصغر حسن‌زاده در دقیقه 37 نیز تیر خلاصی به قرقیزستان بود و حکم صعود ایران را امضا کرد. تیم ملی کشورمان همانند 16 دوره گذشته جام ملت‌های آسیا به مرحله نیمه نهایی مسابقات صعود کرد و با حذف ژاپن، تنها تیم حاضر در رقابت‌ها محسوب می‌شود که طعم قهرمانی آسیا را چشیده است. با توجه به اینکه چهار تیم نهایی جام ملت‌ها سهمیه جام جهانی 2024 ازبکستان را کسب می‌کنند، شاگردان وحید شمسایی با این پیروزی به جام جهانی نیز صعود کردند. تیم ملی ایران از ساعت 17:30 جمعه هفتم اردیبهشت، در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به میدان می‌رود.

شمسایی: مأموریت به خوبی
 انجام شد
وحید شمسایی بعد از پیروزی شش گله ایران مقابل قرقیزستان این جملات را به زبان آورد: «قبل از هر چیز به مردم و بازیکنانم تبریک می‌گویم. ما به اولین هدف‌مان که صعود به جام جهانی بود دست پیدا کردیم.»
سرمربی تیم ملی فوتسال از کفپوش سالن محل برگزاری گله دارد: «ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و دیروز بعد از پیگیری بسیار موفق شدیم یک جلسه تمرین اینجا داشته باشیم، توپ و کفش بازیکن روی این زمین گیر می‌کند و یک نیمه طول کشید تا بازیکنان ما به این شرایط عادت کنند. این کفپوش با کفپوش استادیوم ایندور خیلی متفاوت است.»
سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: «ما در نیمه اول با توجه به شرایط، هدف‌مان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند و خوشحالم که به بهترین شکل ممکن مأموریت‌شان را انجام دادند.»
موضوع کیفیت تیم‌های دیگر مسأله‌ای است که سرمربی تیم ملی فوتسال نسبت به آن موضع‌گیری دارد: «من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست، چیزی که من را تحت تأثیر قرار داد رشد خیلی خوب همه تیم‌ها بویژه افغانستان و تاجیکستان بود. من به عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام و می‌بینم هر سال تیم‌ها دارند پیشرفت خوبی از خودشان نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی