از گوشه و کنار ایران

صاعقه دو نفر را خشک کرد
رعد و برق و برخورد صاعقه، جان یک چوپان و یک کشاورز را در دو نقطه مختلف کشور گرفت.
در نخستین حادثه که عصر یکشنبه در منطقه کرفس از توابع شهرستان رزن رخ داد، چوپان ۱۹ ساله‌ای در ارتفاعات اژدرآباد مشغول چرای گوسفندان بود که صاعقه به او برخورد کرد.
فرشاد عبدالملکی مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یکی از همراهان که از دور شاهد این صحنه بود، پس از حضور در کنار این چوپان با فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ تماس گرفت و تیمی از افراد مستقر در پایگاه کرفس به محل حادثه اعزام اما با جسد سوخته چوپان نوجوان مواجه شدند که از ناحیه پیشانی و صورت دچار سوختگی شدید شده بود.
همچنین برخورد صاعقه با یک مرد میانسال در شهرستان هرسین موجب جان باختن او شد.
محمد بخشی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی هرسین نیز گفت: حدود ساعت ۱۸ یکشنبه برخورد صاعقه با مردی که در حال کشاورزی در روستای «داودی‌ علیا» از توابع شهرستان هرسین بود، موجب مرگ او شد.
بخشی در ادامه نسبت به استفاده از تلفن همراه هنگام وقوع رعد و برق هشدار داد و گفت: در فصل بهار هنگام بارش‌های بهاری احتمال وقوع رعد و برق، بارش باران و وزش باد افزایش می‌یابد که شهروندان باید در این مواقع اصول و نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار حادثه نشوند. در زمانی که صاعقه شدید است، استفاده از تلفن همراه باید به حداقل برسد؛ همچنین از دست گرفتن وسایل فلزی خودداری شود چرا که امواج موبایل در این شرایط تقویت می‌شود و احتمال ایست قلبی در فرد بالا می‌رود.
 
موتورسواری کودکانه با مرگ پایان یافت
کودک 6 ساله بر اثر تصادف موتورسیکلت با خودرو در شهرستان برخوار جان باخت.
سرهنگ علی‌اصغر زارع رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: این حادثه در بلوار نبی اکرم شهرستان برخوار، رخ داد و بلافاصله مأموران این پلیس به همراه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند. پس از بررسی دقیق صحنه مشخص شد راکب 13 ساله موتورسیکلت که فاقد گواهینامه و مهارت کافی در رانندگی بوده، بر اثر بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به جلو با یک دستگاه سواری پیکان برخورد کرده که متأسفانه در این سانحه ترک‌نشین موتور که کودکی 6 ساله بود، به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت و راکب نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از خانواده‌ها خواست از در اختیار قرار دادن موتورسیکلت و خودرو به فرزندانشان قبل از رسیدن آنها به سن قانونی و دریافت گواهینامه رانندگی اکیداً خودداری کرده و نظارت و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به فرزندانشان داشته باشند.
 
مصدوم شدن 6 دختر دانش‌آموز در سرویس مدرسه
ترمز ناگهانی اتوبوس سرویس دانش‌آموزان اردکانی موجب مصدوم شدن ۶ دانش‌آموز دختر شد.
سیدحسین طباطبایی مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت: ساعت ۱۷:۳۸ یکشنبه ترمز ناگهانی اتوبوس سرویس دانش‌آموزان اردکانی در مسیر یزد به اردکان در بزرگراه یزد-اردکان موجب مصدومیت ۶ نفر از دانش‌آموزان دختر شد. امدادگران اورژانس این دختران مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند.
 
دستگیری سارق طلا از خانه‌ها در کرمان
رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از دستگیری یک سارق منزل با 12 فقره سرقت طلا به ارزش40 میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ «حمیدرضا میرحبیبی» در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت و زورگیری طلا از چند منزل در سطح شهر کرمان، مأموران پلیس آگاهی با بررسی دقیق صحنه‌های سرقت متوجه شدند اکثر سرقت‌ها با شکستن نرده‌های ضعیف و شیشه‌های فاقد حفاظ صورت گرفته اما به هر ترتیب سرنخ‌هایی از سارق یا سارقان برجا مانده است. مأموران با انجام پی‌جویی‌های تخصصی به هویت سارق که اهل و ساکن شهرستان ریگان بود، پی برده و این فرد را پس از تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی هنگام فروش بخشی از طلاهای مسروقه دستگیر کردند.
سرهنگ میرحبیبی بیان داشت: این سارق در تحقیقات تکمیلی به 12 فقره سرقت طلا از منزل شهروندان کرمانی به ارزش40 میلیارد ریال و فروش آنها به مالخرهایی در شهرستان‌های جنوبی استان اقرار کرده که پیگیری‌های لازم برای شناسایی و دستگیری این افراد و بازگرداندن طلاهای سرقتی به مالباختگان در حال انجام است.
 
مرگ کارگر زیر آوار ساختمانی در جاده چالوس
یکی از کارگران شاغل در اداره جهاد کشاورزی استان البرز به دلیل ریزش آوار ساختمان جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، روز یکشنبه حین تخریب سازه‌های فلزی یک ساختمان به دلیل ریزش ناگهانی آوار فلزی روی سر یک کارگر وی مصدوم شد و جان باخت.
این کارگر که در حال تخریب بخشی از ساختمان مسکونی در روستای کلوان در محور جاده چالوس بود، در اثر ریزش سازه‌های فلزی سقف خانه زیر آوار سنگین محبوس شد.
عوامل امداد و نجات بعد از عملیات نجات و بررسی علائم حیاتی، مرگ این کارگر را تأیید کردند.

کلاهبرداری با وعده وام ازدواج
مرد کلاهبردار که از طریق شبکه اینترنت اقدام به خرید و فروش وام ازدواج می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ موسی بهاری فرمانده انتظامی بوکان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند. اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوطه اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها پیشگیری می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی