صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

تجربه زندگی روستایی با«شریف آباد»

اگر شما هم برای فرار از زندگی شهرنشینی، در سر سودای یک زندگی ساده در روستا را دارید می‌توانید در بازی «شریف آباد» به رویای خود جامه عمل بپوشانید. در این بازی تنها کافی است به کشاورزی و دامداری علاقه‌مند باشید و با کسب امتیازهای مورد نیاز به توسعه مزرعه خود بپردازید. داستان این بازی که به صورت انیمیشن آغاز می‌شود هم در نوع خود جالب است. این بازی داستان مامان طلعت را روایت می‌کند که بیمار است و با تجویز پزشک باید از شهر دور شود و در منطقه‌ای خوش آب و هوا زندگی کند. حاج عیسی، پدر خانواده هم تصمیم می‌گیرد به خانه پدری خود در روستای شریف‌آباد بازگردد تا خانه قدیمی را بازسازی کند و خانواده بتوانند در این روستای خوش آب و هوا زندگی کنند. حالا این خانواده که پیش از این شهرنشین بوده‌اند مجبورند برای تأمین معاش خود، بذرهایی مانند گندم و جو را در زمین بکارند و کم‌کم به یک مزرعه‌دار حرفه‌ای تبدیل شوند. شما باید به این خانواده کمک کنید تا بتدریج مزرعه خود را گسترش دهند و با فروش محصولات، سکه به دست بیاورید. کار در مزرعه فقط به کشت و کار محدود نمی‌شود و شما می‌توانید با پرورش دام‌هایی مانند گاو و گوسفند و همچنین برپا کردن مرغداری، محصولات آن را به فروش برسانید و امتیاز کسب کنید. البته یادتان باشد که نگهداری از حیوانات دردسرهای خودش را دارد به‌عنوان مثال باید به تغذیه گاوها اهمیت زیادی بدهید تا شیر بدهند و شما بتوانید ماست و پنیر درست کنید و پس از فروش این محصولات، سکه‌های مورد نیاز برای ادامه بازی را به دست بیاورید.
شما حتی می‌توانید مانند سایر روستائیان به پخت نان و شیرینی بپردازید و از فروش آنها هم درآمد کسب کنید. همچنین می‌توانید روستا را با درختان میوه و گل‌های زینتی، آبنما، وسایل بازی و مجسمه تزئین کنید تا مامان طلعت حس بهتری داشته باشد. این بازی درواقع بازیکنان را با مدیریت منابع و تولید محصولات کشاورزی و کسب و کارهای مرتبط با آن آشنا می‌کند.
یکی از مزیت‌های این بازی، حال و هوای منطبق با فرهنگ ایرانی است و علاوه بر آن با داشتن یک گیم‌پلی ساده، حتی کاربران مبتدی می‌توانند این بازی را براحتی انجام دهند. ازسوی دیگر این بازی روی بیشتر گوشی‌ها اجرا می‌شود بنابراین طیف گسترده‌ای از کاربران می‌توانند این بازی را انجام دهند. گرافیک و صداگذاری این بازی در سطح بالایی قرار دارد و رنگ‌بندی‌های مناسب، جذابیت این بازی را چند برابر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این بازی را به صورت رایگان از بازارهای مایکت یا کافه بازار دانلود کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی