هشدارهای قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی را جدی بگیرید

پنج استان در معرض وقوع سیل

ایران زمین - سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید امروز از سمت استان‌های شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. این سازمان با صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق و بارش‌های سیل‌آسا، کولاک برف و آبگرفتگی معابر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد. امروز دوشنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و در استان‌های شمال غرب، غرب و برخی نقاط جنوب غرب و استان‌های واقع در سواحل غربی و مرکزی خزر و نیز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش سبب تگرگ، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مرتفع و سردسیر سبب بارش برف می‌شود.
 روز سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و علاوه بر مناطق ذکر شده مناطقی از جنوب و مرکز کشور و شمال شرق کشور را نیز دربرمی‌گیرد.
براساس هشدارسازمان هواشناسی روز سه‌شنبه استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با بارش‌های سیل‌آسا مواجه‌اند. بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی در این استان‌هاست.

جستجو
آرشیو تاریخی