صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

صف‌آرایی حقوقدانان شیلی مقابل نتانیاهو

به گزارش منابع خبری، روز گذشته 650 حقوقدان شیلیایی از شخص نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه آن در دادگاه بین‌المللی دادگستری (لاهه) شکایت کرده‌اند. آنها رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر آن را به ارتکاب جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه و کرانه باختری متهم کرده‌اند. این شکایت در حالی است که طی هفته گذشته دولت شیلی اعلام کرد که شرکت‌های اسرائیلی را از فهرست بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای امریکای لاتین که قرار است در سانتیاگو برگزار شود، حذف می‌کند.
امریکای لاتین پس از 7 اکتبر، خیزش پویایی را در اتخاذ مواضع ضد صهیونیستی آغاز کرده است و به عنوان بلوکی فعال در جهان، علیه آن اقدامات قاطعانه‌ای را به انجام رسانده است. بر همین اساس، تحلیلگران پیش‌بینی کردند، احتمال پیوستن وکلای دیگری از کشورهای مختلف امریکای لاتین به آنها وجود دارد. دومینوی توقف‌ناپذیر شکایت از رژیم صهیونیستی با تشدید حملات جنایت‌بار آن و با هدف فشار حقوقی به کابینه اسرائیل، قوت می‌گیرد. پیش از این نیز وکلایی از چند کشور چون آفریقای جنوبی و اردن چنین شکایتی را تنظیم و به دادگاه بین‌المللی ارائه کرده بودند.
در خبر دیگری نیز الجزایر خواستار تحقیق سازمان ملل درباره «تجاوزات جنسی رژیم صهیونیستی» در سرزمین‌های فلسطین و همچنین برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای پایان دادن به جنایات این رژیم شد.
جستجو
آرشیو تاریخی