صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

شهادت فرمانده حماس در لبنان

امیر فرشباف
خبرنگار


یک فرمانده مقاومت اسلامی فلسطین، طی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان به شهادت رسید. به گزارش المیادین، شهید «هادی علی محمد مصطفی» روز چهارشنبه در جاده صور به الناقوره، بر اثر حمله پهپاد رژیم صهیونیستی به خودروی وی به شهادت رسید.
این عملیات تروریستی منجر به شهادت یک شهروند سوری شد که در زمان حمله سوار موتورسیکلت خود بود. بلافاصله ارتش رژیم صهیونیستی مسئولیت ترور هادی علی مصطفی، در لبنان را برعهده گرفت. به گزارش میدل ایست نیوز به نقل از اسکای نیوز، ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد که هادی مصطفی، عامل ترویج فعالیت‌های ضداسرائیلی در جهان بود.
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، آمار تعداد شهدای فلسطینی نوار غزه در روز گذشته را اعلام کرد. براساس اعلام مذکور به نقل از وزارت بهداشت فلسطین، نظامیان اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 10 عملیات کشتار جمعی علیه خانواده‌های فلسطینی انجام دادند که در اثر آنها 88 نفر شهید و 135 شهروند مجروح شدند.
این وزارتخانه تازه‌ترین آمار شهدا پس از طوفان الاقصی را 31 هزار و 272 نفر و تعداد مجروحان را 73هزار و 24 تن اعلام کرد. در اطلاعیه این سازمان آمده است که قریب به 7 هزار نفر نیز زیر آوار و در مسیرها مفقود شده‌اند و اشغالگران مانع رسیدن خدمات امدادی به آنها می‌شوند. وزارت بهداشت فلسطین همچنین خاطرنشان کرد: 72 درصد قربانیان حملات صهیونیست‌ها کودکان و زنان هستند.
جنگنده‌های اسرائیلی روز گذشته هم در جنایتی دیگر، یکی از مراکز توزیع کمک‌های بشردوستانه آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل در شهر رفح را بمباران کردند که بر اثر آن 4 نفر به شهادت رسیدند و شماری هم زخمی شدند. به گزارش الجزیره، فعالان رسانه‌ای فلسطینی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌داد قربانیان حمله اسرائیل به مرکز آنروا در رفح را به بیمارستان «کویت» منتقل می‌کنند. از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، بارها مراکز امدادرسانی بین‌المللی و دفاتر رسانه‌ها و روزنامه نگاران از ملیت‌های مختلف توسط نظامیان صهیونیست به صورت هدفمند و سازمان یافته هدف قرار گرفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی