صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

اعلام برنامه‌های رمضان و نوروز معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش

بهار قرآن در بهار کیش

سید علیرضا فاطمیان‌پور در نشستی با اصحاب رسانه برنامه‌های فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش را برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید علیرضا فاطمیان‌پور دراین نشست با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: این هم‌پوشانی فرخنده رویدادهای این ایام را پربارتر کرده است.
معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: برنامه‌های رمضان امسال با توجه به همزمانی با عید نوروز با دو رویکرد فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود تا گردشگران نوروزی جزیره کیش نیز از این فضای فرهنگی و معنوی بهره ببرند.
فاطمیان‌پور اظهار داشت: برگزاری بازارچه صنایع‌دستی و خوراکی‌های اقوام ایرانی به همراه برگزاری برنامه‌های شاد تفریحی و خانوادگی، تردد ایستگاه سیار با امکانات ویژه پخش صدا و تصویر و حرکت در سطح شهر به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با ماه مبارک رمضان و عید نوروز از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش است.
وی تصریح کرد: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در تمامی مساجد کیش به همراه سفره کریمانه امام حسن مجتبی(ع) و برگزاری مراسم بزرگ افطاری از دیگر برنامه‌های این ایام است.
فاطمیان‌پور دربخش دیگری از صحبت‌هایش به برگزاری آیین‌های عزاداری ویژه وفات حضرت خدیجه(س) و شب‌های قدر با حضور سید مهدی میرداماد مداح اهل بیت(ع) در مساجد و حسینیه‌های کیش اشاره کرد و افزود: درکنار گرامیداشت رویدادهای این ماه مبارک، امسال نگاه ویژه‌ای نیز به برنامه‌های قرآنی شده است که از آن جمله برگزاری مسابقه در صداوسیمای مرکز کیش با طرح روزانه یک سؤال و در مجموع 30 سؤال از 30 جزء قرآن کریم و اهدای جایزه بزرگ به برندگان این مسابقه است.
 همچنین ضبط 30 جزء قرآن کریم در سواحل کیش و پخش از شبکه قرآن کشور از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان درجزیره کیش است. به گفته معاون فرهنگی، هنری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، اجرای طرح قرآن بخوان جایزه بگیر برای کودکان، جزء‌خوانی قرآن کریم در 6 مسجد کیش، برگزاری ماه دوم جشنواره حفظ قرآن، اجرای برنامه فرهنگی قرآنی در سالن ترانزیت خروجی ترمینال فرودگاه کیش، برگزاری سفره افطاری در کمپ‌های سحر و صبا، برگزاری کرسی تلاوت قرآن در مساجد و اجرای برنامه‌های قرآنی در مجموعه قرآنی مرجان در حوزه کودک و نوجوان از رویدادهای برنامه‌ریزی شده برای ماه رمضان و نوروز جزیره کیش است.
فاطمیان‌پور گفت: با توجه به اینکه بندر چارک در ایام نوروز پذیرای گردشگران ورودی به جزیره کیش است در کنار اجرای برنامه‌های سرگرم‌کننده فرهنگی و هنری درترمینال چارک، سه محور عفاف و حجاب، ترافیک و محیط زیست سه موضوع مهم آموزشی هستند که این آموزش‌ها در قالب مشاوره، بسته‌های دیجیتالی و پخش آنونس‌های صوتی و تصویری در شناورها به گردشگران ارائه می‌شود.
گفتنی است در این نشست مدیریت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز گزارش عملکرد یک‌ساله و برنامه‌های در دست اجرای خود را ارائه کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی