حوادث جهان

 طوفان مونیکا جان 6 نفر را گرفت
طوفان موسوم به «مونیکا» که روز سه‌شنبه جنوب فرانسه را درنوردید، تاکنون ۶ کشته برجا گذاشته است.
 به گزارش آناتولی، امدادگران اعلام کرده‌اند جسد یک دختر چهار ساله و همچنین جسد مردی که در رودخانه‌ای غرق شده بود را پیدا کرده‌اند.
به گفته مقامات محلی، عملیات امدادی برای یافتن برادر گمشده این دختر ادامه دارد.بارندگی شدید و سیل، جنوب این کشور را تحت تأثیر قرار داد و باعث آبگرفتگی وسایل نقلیه شد.
 
افزایش آمار سوءاستفاده از کودکان در کانادا
آمارهای رسمی نشان می‌دهد میزان سوءاستفاده آنلاین از کودکان در کانادا از طی حدود 10 سال گذشته بیش از ۳ برابر شده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، آژانس ملی آمار کانادا هشدار داد از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ میلادی، ۱۵ هزار و ۶۳۰ مورد سوءاستفاده آنلاین علیه کودکان توسط پلیس گزارش شده است.
این آژانس همچنین افزود که نرخ کلی حوادث مرتبط با سوءاستفاده جنسی آنلاین از کودکان از سال ۲۰۱۴ افزایش یافته که
شامل انتقال و نشر محتوا و مطالب مرتبط با تعرض و آزار کودکان، اخاذی و... است.
 
 حادثه عجیب
برای قهرمان سنگین‌وزن رزمی‌کار

مارک کویلمن، مبارز افسانه‌ای امریکایی MMA، عضو تالار مشاهیر UFC و نخستین قهرمان سنگین‌وزن رزمی UFC در حال حاضر در بیمارستان بستری است و در وضعیت وخیمی بسر می‌برد.
روز سه‌شنبه آتش‌سوزی وسیعی در خانه مارک شروع شد. سگی که در آن زمان در خانه بود، مارک را از خواب بیدار کرد. این مبارز پیشین UFC که متوجه آتش‌سوزی شد، ابتدا پدر و مادرش را نجات داد سپس برای نجات سگ به خانه بازگشت، اما به دلیل استنشاق زیاد دود از هوش رفت و سگ هم جان باخت.
 
تعیین میزان مصرف مواد مخدر
 با آزمایش روی فاضلاب شهری
 کارشناسان استرالیایی اعلام کردند که نتایج آزمایشات روی فاضلاب‌های شهری در بسیاری از مناطق تأیید می‌کند مصرف مواد مخدر و داروهای غیرمجاز در این کشور افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، کمیسیون اطلاعات جنایی استرالیا روز چهارشنبه بیست‌ویکمین گزارش از برنامه ملی نظارت بر مواد مخدر فاضلاب را منتشر کرد و این ارزیابی، میزان مصرف مواد مخدر در استرالیا را با اندازه‌گیری ۱۲ ماده مختلف قانونی و غیرقانونی در نمونه‌های فاضلاب گرفته شده از سراسر کشور تخمین می‌زند.
این گزارش نشان داد استرالیایی‌ها در ۱۲ ماه منتهی به اوت ۲۰۲۳ میلادی ۱۰.۵ تن متامفتامین مصرف کرده‌اند که ۱۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
همچنین مصرف کوکائین و MDMA که معمولاً به عنوان اکستازی شناخته می‌شود به ترتیب ۱۹و ۳۳ درصد در همان دوره افزایش یافت در حالی که مصرف هروئین ۷ درصد کاهش یافت. متامفتامین حدود ۸۵ درصد از هزینه‌هایی را که صرف خرید این مخدرها می‌شود تشکیل می‌دهد.
کمیسیون اطلاعات جنایی استرالیا همچنان متعهد به همکاری با شرکای داخلی و بین‌المللی اطلاعاتی و مجری قانون برای شناسایی و مختل کردن شبکه‌های جنایی سازمان یافته جدی است که به عرضه مواد مخدر غیرقانونی در استرالیا ادامه می‌دهند.

انفجار مرگبار رستوران چینی
یک رستوران در منطقه‌ای مسکونی در یانجیوی چین بر اثر نشت گاز منفجر شد و 2 کشته برجا گذاشت.
آمار اولیه نشان می‌دهد در پی وقوع انفجار در شمال چین، دست‌کم ۲ نفر کشته و ۲۶ نفر مصدوم شده‌اند.
به گزارش اسکای، رسانه‌های چین با انتشار تصاویری اعلام کردند که صبح چهارشنبه یک انفجار مهیب در طبقه اول یک رستوران واقع در منطقه‌ای مسکونی در یانجیوی شهرستان صنحه در استان هبی رخ داده است. محل حادثه در ۵۰ کیلومتری شرق پکن، پایتخت چین قرار دارد.
شبکه تلویزیونی «سی‌سی‌تی‌وی» چین پیش‌تر اعلام کرده بود که احتمالاً این حادثه به علت انفجار لوله گاز رخ داده است و آمارهای اولیه نشان می‌دهد در پی این حادثه دست‌کم دو نفر جان باخته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی