صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

العربی الجدید
قطر

جهان اسلام در حالی به استقبال ماه رمضان می‌رود که ساکنان نوار غزه هیچ وسیله‌ای برای گذراندن ماه روزه ندارند، آنها نه غذایی برای خوردن دارند، نه خانه‌ای برای آرمیدن و اکثریت قریب به اتفاق آنها نیز آواره‌اند. یکی از آنها در توصیف این ماه رمضان می‌گوید: این اولین بار در زندگی‌ام است که جنگ و حملات صهیونیست‌ها را در ماه رمضان تجربه می‌کنم و نگران آن هستم که در این ماه گرسنه و آواره بمیرم.

 

لو پی نیو
فرانسه

اسرائیل تدابیر امنیتی شدیدی را برای ماه مبارک رمضان در شهر قدس اتخاذ کرده است. پلیس اسرائیل مدعی شده می‌خواهد تمام تلاش خود را بکند تا مسلمانان بتوانند با آرامش مراسم مذهبی خود را برگزار کنند. آنها اذعان داشته‌اند که دیگر نمی‌خواهند به فناوری خود تکیه کنند زیرا آنچه در 7 اکتبر اتفاق افتاد، نشان داد سیستم‌های امنیتی اسرائیل آن طور که باید توان عملیاتی ندارند و احتمال اینکه درست عمل نکنند، بالاست. از همین رو تصمیم دارند به جای تکیه بر این فناوری ها، شمار نیروهای پلیس و گیت های بازرسی را افزایش دهند.

 

عرب نیوز
عربستان

ملک سلمان، پادشــــــــــــاه عربستان از جامعه بین‌المللی خواسته است، به «جنایات غیر انسانی» که در غزه صورت می‌گیرد، پاسخ مناسب بدهند و در آستانه ماه رمضان مانع کشتار بیشتر ساکنان غزه در حملات اسرائیل شوند. این در حالی است که اسپانیا در تدارک ارسال یک کشتی حامل کمک‌های انسانی به غزه است و گفته شده این کشتی حامل بیش از 200 تن مواد مورد نیاز مردم غزه است.

جستجو
آرشیو تاریخی