صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبــار

حملات راکتی حزب‌الله
به مواضع صهیونیستی
منابع خبری از حملات راکتی حزب‌الله به پایگاه‌ها و محل‌های تجمع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و حمله به یک پایگاه این رژیم در منطقه جولان اشغالی سوریه خبر دادند. به گزارش منابع عربی، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، مبارزان مقاومت اسلامی، پایگاه «جل العلام»، تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در ناحیه «تله الصیحات» در شمال فلسطین اشغالی و مقر پدافند هوایی و موشکی ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه «کیلا» را هدف قرار دادند. همچنین رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه از سقوط یک بالگرد ارتش این رژیم در پایگاه هوایی «نیفتاتیم» در منطقه النقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی و زخمی شدن سه افسر خبر دادند.

 

برپایی نماز تراویح
در نیویورک
روز یکشنبه هزاران مسلمان در شهر نیویورک امریکا، در آستانه ماه مبارک رمضان با پریایی نماز تراویح به استقبال ماه رمضان رفتند. علاوه بر آن، گروهی دیگر از مسلمانان نیز در مرکز مذهبی امریکا که حدود نیم ساعت با واشنگتن فاصله دارد، این نماز را برپا کردند، به‌طوری که حیاط بیرونی و باغ مسجد هنگام اقامه نماز مملو از جمعیت شد. نمازگزاران در پایان نماز، برای آزادی فلسطین و مردم غزه که بیش از پنج ماه است گرفتار جنایات رژیم صهیونیستی شده‌اند، دعا کردند.

 

درگیری‌ها بین ائتلاف امریکا و یمنی‌ها
در پی ناکامی از ایجاد بازدارندگی در برابر حملات گروه مقاومت یمن، روز گذشته ایالات متحده همراه با همپیمان خود انگلیس تهاجم دیگری را علیه خاک این کشور انجام داد و جنگنده‌های این دو کشور منطقه «رأس عیسی» در شهرستان «الصلیف» واقع در استان «الحدیده» را هدف قرار دادند. این حملات درحالی بود که سازمان تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه امنیتی جدید در آب‌های یمن خبر داد و اعلام کرد: گزارشی درباره یک حادثه در ۷۱ مایلی دریایی جنوب‌غرب الصلیف در یمن دریافت کردیم. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شرکت امنیت دریایی امبری گزارش داد: اطلاعاتی درباره یک حمله موشکی در غرب الحدیده یمن دریافت کردیم. کارشناسان معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع تلاش‌های امریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی‌ای را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

جستجو
آرشیو تاریخی