صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

مصدوم شدن 50 مسافر هواپیما به دلیل تکان‌های شدید
بروز مشکل فنی در موتور یک فروند هواپیمای مسافربری در مسیر سیدنی به اوکلند، به مصدوم شدن دست کم ۵۰ مسافر منجر شد.
 به گزارش رویترز، به‌دنبال ایجاد مشکل فنی در هواپیمای مسافربری از مبدأ سیدنی استرالیا به مقصد اوکلند نیوزیلند که به «تکان‌های شدید» حین پرواز منجر شد، دست کم ۵۰ نفر دچار مصدومیت شدند.
 براساس تارنمای «فلایت‌اویر» که داده‌های پروازی را به طور برخط ارائه می‌دهد، پرواز شماره LA ۸۰۰ شرکت هوایی «لاتام»، بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم‌لاینر، در فرودگاه اوکلند به زمین نشست.
 سخنگوی این شرکت هواپیمایی متعلق به شیلی گفته است که مشکل فنی در حین پرواز و تکان‌های شدید هواپیما باعث آسیب دیدن تعدادی از خدمه و مسافران شده است. گفته می‌شود که سرنشینان هواپیما به‌دلیل تکان‌های شدید در کابین سُر خورده و در بخش‌هایی از بدنه و سقف کابین آثار خون وجود دارد. حدود ۵۰ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند اما وضعیت یک نفر وخیم گزارش شده است.
 
هشدار فوران آتشفشان مکزیک
 رسانه‌های داخلی مکزیک از تشدید فوران‌های آتشفشان «پوپوکاتپتل» طی روزهای اخیر در این کشور خبر داده‌اند که منجر به شکل‌گیری ابر خاکستری عظیم بر فراز منطقه شده است.
 به گزارش راشا تودی، مقامات محلی با بررسی میزان خطر احتمالی در شرایط فعلی، «هشدار زرد» اعلام کردند چراکه خطر حوادثی چون ریزش سنگ، گل و لای و زمین لرزه در منطقه افزایش یافته است.
 پوپوکاتپتل در مرکز مکزیک، دومین آتشفشان مرتفع این کشور است و ۲۵ میلیون نفر تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری آن سکونت دارند.
 اواسط هفته گذشته نیز این آتشفشان ظرف یک روز دست‌کم ۱۳ بار فوران کرد و موجب تأخیر در بسیاری از پروازها شد.
 
قتل قهرمان سابق بوکس
در یک حادثه تیراندازی، قهرمان سابق بوکس در آلمان کشته شد. به گزارش شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان  در اثر یک تیراندازی که در مرکز شهر بیله‌فلد در ایالت نوردراین‌‌وستفالن آلمان حوالی ساعت ۶ بعد از ظهر  شنبه ۹ مارس رخ داده است، یک مرد ۳۸ ساله اهل بیله‌فلد با تابعیت کوزوو کشته شده است. فرد کشته شده بسار نیمانی، قهرمان سابق بوکس اروپا است. اما پلیس شهر بیله‌فلد هویت این فرد را هنوز به طور رسمی تأیید نکرده است. عامل یا عاملان این تیراندازی مرگبار در حال حاضر متواری هستند.

۲ کشته و ۵ زخمی در تیراندازی امریکا
بر اثر تیراندازی در یک مهمانی خصوصی در آرکانزاس امریکا دست‌کم ۲ نفر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.
اداره پلیس آرکانزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد گمان می‌رود که فرد مظنون به تیراندازی خود نیز در این حادثه کشته شده و هر دو نفری را که به قتل رسانده، می‌شناخته است.
براساس این گزارش، سه نفر از مجروحان حادثه هیچ ارتباطی با فرد ضارب نداشتند اما  یکی از زنان مجروح، تیرانداز را می‌شناخته است. پلیس در مورد مجروح پنجم اطلاعاتی منتشرنکرده است.
پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و تأکید دارد که درحال حاضر هیچ خطری وجود ندارد.
بالا گرفتن خشونت‌های مسلحانه در امریکا تا حدی است که هر هفته شاهد تیراندازی‌های خونین در نقطه‌ای از ایالات متحده هستیم. این تیراندازی‌ها در مکان‌های عمومی مانند مدارس، مراکز خرید و کلیساها به شکل چشمگیری افزایش یافته است.
گفته می‌شود آمار بالای تیراندازی‌ها در امریکا موجب اضطراب و ناامنی مردم شده و بحث‌های سیاسی زیادی را به راه انداخته است.

جستجو
آرشیو تاریخی