حوادث جهان

قتل هولناک 6 سریلانکایی در یک خانه
قتل عام وحشیانه 6 سریلانکایی که در یک خانه واقع در اتاوا زندگی می‌کردند پلیس کانادا را با پرونده یک کشتار دسته‌جمعی روبه‌رو کرد.
به گزارش یورونیوز، پلیس می‌گوید در این حادثه 5 عضو یک خانواده از جمله یک مادر و چهار کودک خردسالش قربانی شدند و کوچکترین مقتول کمتر از سه ماه داشت. ششمین قربانی نیز فردی ۴۰ ساله و از آشنایان خانواده بوده است. این ۶ قربانی به تازگی به کانادا رسیده بودند و اجساد قربانیان چهارشنبه شب گذشته در خانه‌ای در حومه جنوب غربی شهر اتاوا پیدا شد.
پلیس اندکی پیش از ساعت 23 چهارشنبه شب در پی چندین تماس‌ اضطراری از حادثه مطلع و در محل حاضر شده بود.
پلیس اتاوا، جوانی ۱۹ ساله به نام «فبریو دی زویسا»، یک دانشجوی اهل سریلانکا را به عنوان مظنون این حمله دستگیر کرده است.
به گفته پلیس کانادا، فرد مظنون که به ۶ فقره قتل از نوع درجه یک و یک فقره سوءقصد متهم شده، این خانواده‌ را به خوبی می‌شناخت و با آنها در یک خانه زندگی می‌کرد.
 رئیس پلیس اتاوا گفته است قربانیان با استفاده از یک سلاح بُرنده کشته شدند و تحقیقات پلیس درباره این جنایت هولناک که جامعه کانادا را بشدت متأثر کرده است ادامه دارد.
 
سقوط چرخ هواپیما روی چند خودرو در امریکا
چرخ یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ متعلق به خطوط هوایی یونایتد لحظاتی پس از پرواز در فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو جدا شد و سقوط کرد و هواپیما مجبور به فرود اضطراری در لس‌آنجلس شد.
بنابر گزارش شبکه تلویزیونی ان بی‌سی، این هواپیما در ابتدا قرار بود با ۲۴۹ سرنشین به مقصد اوزاکای ژاپن پرواز کند.
این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای در رابطه با این حادثه گفت: هواپیمای ۷۷۷-۲۰۰ دارای شش چرخ روی هر یک از دو ارابه اصلی فرود است و به گونه‌ای طراحی شده که با چرخ‌های مفقود یا آسیب دیده فرود بیاید.
سازمان آتش‌نشانی لس‌آنجلس نیز تأیید کرد تاکنون هیچ موردی از مصدومیت مسافران هواپیما گزارش نشده است.
 خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار ویدیویی از این حادثه گزارش کرده است چرخ هواپیما در پارکینگ فرودگاه سقوط کرده و به نظر می‌رسد که به چندین خودرو آسیب وارد شده است.
 
درخواست دادستان‌های امریکایی از شرکت متا برای مقابله با کلاهبرداران
چهل ایالت امریکا همراه با ناحیه فدرال واشنگتن دی سی، از شرکت متا پلتفرم خواستند با کلاهبردارانی که حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام را می‌ربایند، مقابله کند تا به معضل افزایش چشمگیر این موارد، رسیدگی شود.
 براساس گزارش رویترز، دادستان‌های کل ایالت‌های امریکا که در رأس آنها لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک قرار دارد، در نامه‌ای به وکیل ارشد شرکت متا، اعلام کردند کلاهبرداران در حال بردن این جنگ هستند و حضور آنها در پلتفرم‌های متا، بیداد می‌کند.
ایالت‌های امریکا اعلام کردند نیویورک از سال ۲۰۱۹، شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی شکایت درباره کلاهبردارانی بوده که به حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام دسترسی پیدا کرده و رمزعبورها را تغییر داده‌اند و توانسته‌اند پیام‌های خصوصی را بخوانند و خود را جای صاحبان حساب جا بزنند تا مخاطبان آنها و عموم را فریب دهند.
چهار ایالت ایلینویز، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ورمونت، اعلام کردند افزایش موارد شکایت در سال میلادی گذشته، از ۲۵۰ درصد فراتر رفت.دادستان کل نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد شبکه اجتماعی، شیوه اتصال میلیون‌ها امریکایی است. ربوده شدن حساب شبکه اجتماعی توسط یک کلاهبردار، مانند آن است که کسی، پنهانی وارد خانه شما شود و قفل‌های آن را عوض کند.ایالت‌های امریکا از شرکت متا خواستند پول بیشتری برای جلوگیری از سرقت حساب‌ها خرج کند که شامل افزایش تعداد کارکنان است و با افرادی که حساب‌هایشان هک شده است، همکاری نزدیکتری داشته باشد. شرکت متا در نوامبر سال ۲۰۲۲، حذف هزاران موقعیت شغلی متمرکز به امنیت و حریم خصوصی را اعلام کرد.
سخنگوی متا در بیانیه ایمیل شده‌ای اعلام کرد این شرکت برای رسیدگی به این مشکل، سرمایه‌گذاری سنگینی در فناوری و کارکنان برای شناسایی حساب‌های هک شده، انجام داده و توصیه‌هایی را به کاربران و مقامات اجرایی ارائه کرده است.در اکتبر گذشته، ۴۱ ایالت امریکا و واشنگتن دی سی از متا شکایت کرده و مدعی شدند این شرکت، پلتفرم‌های خود را به گونه‌ای طراحی کرده تا کودکان را به آنها معتاد کند و باعث آسیب دیدن سلامت روانی آنها شده است.
 
رفتار جالب پسر هندی با پلنگ سرگردان
ویدیویی در فضای مجازی پربازدید شده که نشان می‌دهد پسر 12 ساله هندی از ایالت ماهاراشترا در دفتر پذیرش یک تالار عروسی نشسته و در حال بازی رایانه‌ای بود که ناگهان یک پلنگ سرگردان وارد دفتر شد. او با مشاهده پلنگ که به سمت پله‌ها رفت در کمال خونسردی و به آرامی از اتاق خارج شد و در را روی پلنگ بست. سپس با اطلاع به مقامات، مأموران اداره جنگل‌ها سر رسیده و پلنگ را بیهوش و به مکان دیگری منتقل کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی