صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

 هاشمی: آمایش سرزمینی برای دستیابی به عدالت ضروری است
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان دیروز با رؤسای هیأت‌های ورزشی جزیره کیش دیدار کرد. او در این برنامه به طراحی برنامه‌ریزی 10 ساله برای توسعه ورزش کشور اشاره کرد که جزیره کیش می‌تواند نقش مؤثری در آن داشته باشد.
 کیومرث هاشمی دیروز در دیدار با رؤسای هیأت‌های ورزشی جزیره کیش گفت: «در کنار تدوین آمایش سرزمینی و در قالب برنامه ملی پیشرفت ورزش و تربیت بدنی، یک برنامه‌ریزی ۱۰ ساله نیز برای توسعه ورزش در کشور در حال انجام است که می‌تواند با یک نگاه عادلانه و تخصصی به ورزش، این حوزه را متحول کند.قطع یقین جزیره کیش در این آمایش سرزمینی جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.»
وزیر ورزش و جوانان معتقد است کیش می‌تواند قطب ورزش‌های دریایی منطقه باشد: «برای میزبانی از رویدادهای ملی و جهانی ورزش‌های دریایی در کیش آمادگی لازم وجود دارد. جزیره کیش نشان داده در میزبانی از مسابقات ملی و بین‌المللی می‌توان به آن اعتماد کرد؛ کیش در میزبانی از اردوهای تیم‌های ملی نیز کارنامه درخشانی دارد که میزبانی شایسته از اردوی تیم ملی ایران قبل از اعزام به مسابقات جام ملت‌های آسیا فقط یک مورد آن بود.»


صعود 19 پله‌ای ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز
تیم ملی تنیس روی میز کشورمان پس از حضور تاریخی در جمع 16 تیم برتر مسابقات فینال قهرمانی جهان، با 9 پله صعود در جایگاه 16 دنیا قرار گرفت. این برای نخستین بار است که مردان ایران در رنکینگ دنیا در بین 16 تیم برتر قرار می‌گیرند.در رده‌بندی تیمی مردان دنیا، ایران با 1710 امتیاز رتبه 16 را به خود اختصاص داده و در میان تیم‌های آسیایی ششمین تیم برتر این قاره است. در این رده‌بندی چین با 6500 امتیاز صدرنشین است، آلمان با 5076 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و فرانسه، فینالیست مسابقات قهرمانی جهان با 4558 امتیاز در مکان سوم رتبه‌بندی دنیا قرار گرفته است.


قهرمانی غفور در جام حذفی رومانی
 یاران امیر غفور در جام حذفی لیگ والیبال رومانی عنوان قهرمانی را به نام خود کردند. یکشنبه‌ شب فینال جام حذفی رومانی ۲۰۲۴ برگزار شد و تیم والیبال راپیدبخارست به مصاف استوابخارست رفت که این بازی با پیروزی سه بر یک و قهرمانی راپیدبخارست تمام شد. این رقابت در چهار ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۲ بر ۲۵، ۱۴ بر ۲۵ و ۲۶ بر ۲۸ به سود راپیدبخارست به پایان رسید.
امیر غفور، بازیکن والیبال ایران، در این بازی ۱۸ امتیاز برای راپیدبخارست کسب کرد و با درخشش در این رقابت توانست عنوان قهرمانی جام حذفی را به نام تیمش کند. علی‌اصغر مجرد، دیگر والیبالیست ایرانی که برای راپیدبخارست بازی می‌کند، در این رقابت در هر چهار ست برای تیمش به میدان رفت و موفق شد ۱۰ امتیاز  کسب کند. غفور در سرویس با کسب ۱۲ امتیاز دومین سرویس‌زن برتر این جام معرفی شد. همچنین علی‌اصغر مجرد با کسب ۱۴ امتیاز در دفاع بهترین مدافع این جام نام گرفت.


طلا و نقره پاراوزنه‌برداری در جام جهانی
علی‌اکبر غریب‌شاهی و سامان رضی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم و سیدحامد صلحی‌پور در دسته ۹۷ کیلوگرم به طلا و نقره جام جهانی پاراوزنه‌برداری رسیدند. در ادامه این مسابقات در رقابت‌های دسته ۱۰۷ کیلوگرم علی‌اکبر غریب‌شاهی با مهار وزنه ۲۵۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت.
همچنین سامان رضی دیگر نماینده کشورمان در این دسته وزنی، با رکورد ۲۱۵ کیلوگرم به مقام چهارم رسید. سیدحامد صلحی‌پور ملی‌پوش کشورمان در دسته ۹۷ کیلوگرم با مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره رسید.
پیش از این محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم و احمد امین‌زاده در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیده بودند. جام جهانی وزنه‌برداری با حضور ۱۸۳ ورزشکار (۱۰۷ مرد و ۷۶ زن) از ۳۲ کشور جهان به میزبانی امارات از دهم تا پانزدهم اسفند برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی